Diskuse k článku: Šmejdi znovu v akci. Okrádají důchodce trikem s darovací daní

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 32
  • Poslední: 23.8.2014 22:34
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Václav 23.8.2014 22:34

Na trestání blbosti bohužel

žádný paragraf není, tak je potrestána takovýmto způsobem. Na podvod musí být vždy dva. Jeden podvádí a druhý se nechá. Jen blbec si sedne na kamna dvakrát.

P. Dvořák 11.7.2014 5:27

Úřad na ochranu osobních údajů

v čele s breptou Igorem Němcem ještě nikdy nevypotil nic, co by nějakým způsobem přispělo dobré věci.

Zejména ty stupidity, kdy potenciálním pachatelům trestné činnosti musíte předem oznámit, že jejich případnou trestnou činnost budete dokumentovat (a pokud už ji dokumentujete, tak musíte rozmáznout obličeje, aby nikdo nebyl poznat), je přece za hranicí zdravého rozumu.

To se fakt nenajde žádný psychiatr, který by ukázal na celý ten slavný úřad a prohlásil nějakou větu, která by sice nebyla v souladu s právem, ale byla by o to výstižnější?

J. Novák 11.7.2014 5:53

Re: Úřad na ochranu osobních údajů

Hele, Dvořák, a co má ÚOOÚ s tímhle společného? Přibližte mi to alespoň ve dvou bodech, prosím!

Jinak vás upozorňuji, že ÚOOÚ vychází pouze ze zákona, tedy ze z. č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Určitě nám ostatním diskutujícím na onom zákoně alespoň naznačíte, jak úřad ve věcech "šmejdů" pochybil či nečinil tak, jak měl.  

Děkuji předem!

P. Dvořák 11.7.2014 15:23

Re: Úřad na ochranu osobních údajů

Hele Novák, to si chce přečíst důkladně článek, pochopit a potom dávat věci do souvislostí.

Tak např. věta: "Kontroloři musí brát ohled na zákon o ochraně osobních údajů, nesmí tak například zabírat obličeje a organizátorům musí dát o natáčení vědět dopředu" je jak z Kocourkova. Potenciálním pachatelům trestné činnosti musíme dát předem vědět, že budeme dokumentovat jejich činnost. Podobná debilita byla před časem na silnicích, když v místech,kde byla měřena rychlost, muselo být upozornění, že je zde měřena rychlost. Podobně bylo včera v TV, že jakýsi člověk, kterému kdosi soustavně rozbíjel okno, si nainstaloval kameru, pachatele nafilmoval a usvědčil, načež dostal od Igorkova úřadu pokutu, že to pachateli předem neoznámil, ani se ho nezeptal, jestli smí jeho trestnou činnost nafilmovat.

Že činnost ÚOOÚ vychází pouze ze zákona, tedy ze z. č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů, je irelevantní, protože téměř s jistotou jsou předkladatelé.

J. Novák 12.7.2014 5:58

Re: Úřad na ochranu osobních údajů

Ach tak, tady je vaše odpověď! Nu, ono už to, že někoho na výskyt kamery upozorním, působí preventivně, že? Pokud je upozorněn, tak pak má dvě možnosti: Buď půjde ničit jinam, což je asi pro majitele dobře, nebo mu to upozornění nebude vadit a v klidu bude ničit. Tudíž to odskáře naprosto stejně, jako když je nafilmován kamerou, kterou majitel naisntaloval, ale nenechal projít úředním systémem a neupozornil na ni, ovšem majitel nedostane žádnou pokutu. Ono je to takto: Všeobecně je známo, že ve městech i obcích jsou umístěny kamery, běžně jsou na to občané upozorňováni tabulkami tak, jak vyžaduje zákon. Přesto se vždy najde dost idoušů, kteří se nechají při svých nekalostech nafilmovat. Takže o co jde? Pokud lidé dodržují zákon, nic jim nehrozí. Ale svádět to, že někdo zákon nedodrží, na to, že je zákon špatný či dokonce že za to může úřad, který má v popisu práce dohled na jeho dodržování, je trapně primitivní. Jako kdyby policajti mohli za to, že se blb-řidič nepřipoutá.

P. Dvořák 11.7.2014 15:37

Re: Úřad na ochranu osobních údajů

Hele Novák 2.

Google měl problémy u nás vytvářet virtuální mapy, protože na ulicích parkují auta. To jsme asi jediní na světě, kde parkují auta :-)) Bude zrušen naprosto jedinečný systém rodných čísel, protože lze poznat, zda jde o muže nebo ženu a kolik je osobě let. R.č. mají být nahrazeny chaoticky vygenerovaným číslem, které budou lidi nosit po kapsách, v kabelkách, v peněženkách, úřady ho budou zdlouhavě ověřovat, to vše aby bylo lépe utajeno, že když např. u okénka stojí padesátiletá žena, tak se jedná o padesátiletou ženu :-))

Možná by nebylo špatné, zrušit číslování domů a názvy ulic, odstranit jména na zvoncích a poštovních schránkách. Určitě by měli zrušit katastr nemovitostí a obchodní rejstřík. Kdyby někdo chtěl fotit ve městě, měl by mít nad hlavou červený prapor.

Vás činnost ÚOOÚ živí, když ho hájíte, ale zatím platí, co jsem již napsal: Úřad na ochranu osobních údajů v čele s breptou Igorem Němcem ještě nikdy nevypotil nic, co by nějakým způsobem přispělo dobré věci.

J. Novák 12.7.2014 5:50

Re: Úřad na ochranu osobních údajů

Keců hodně, ale na moji otázku jste neodpověděl. Nebo jsem to přehlédl?

Jak jste ovšem přišel na to, že mě činnost ÚOOÚ živí, to nevím. Zřejmě víte více, než já.

l. matulik 12.7.2014 9:04

Re: Úřad na ochranu osobních údajů

Kontroloři musí brát ohled na zákon o ochraně osobních údajů, nesmí tak například zabírat obličeje ..

tak vida jak paraziti z úřadu OOÚ v čele s parazitem vyč*ůraným pravdoláskařem Igorem Němcem přímo podporují šmejdy z Čech a Moravy .. (zemský škůdce parazit I.Němec, který nechal zatopit pražské metro se škodami mnoha miliard kč - a nikdy za nic nemohl - jako obvykle )

je na čase oddělit Moravu od Čech, na Moravě zavést autonomní zemské zřícení když moravští češi v Praze neumí centrálně vládnout a vysávají státní kasu výdajem 20 mlrd. kč roční rozpočet na tento zbytečný úřad

F. Skuplík 10.7.2014 14:41

Já to furt říkám....)))))))))

ZLATÍ KOMUNISTI!!! Toto by se za nich nedělo!!! Ti ŠMEJDI , by byli za mřížemi jedna dvě!!!

J. Esterka 10.7.2014 18:03

Re: Já to furt říkám....)))))))))

Souhlas!

M. Pechar 10.7.2014 21:52

Re: Já to furt říkám....)))))))))

Ti šmejdi komunisti okradli celý národ. Jestli byli podle vás zlatí, pak jste sám musel být komouš a mít z toho prospěch, jinak si nedovedu vysvětlit, jak je můžete tak chválit.

A jistě že za komoušů nebylo možné zneužít podnikání k amorálnímu okrádání druhých – to nešlo proto, že nebylo dovolené žádné podnikání, tudíž nebylo co zneužít. S podobnou logikou byste mohl říct, že komunisti byli zlatí, protože za nich neexistovala kyberšikana a spamování… Proč mám pořád takový pocit, že jste kus kašpara?

J. Novák 11.7.2014 4:45

Re: Já to furt říkám....)))))))))

Okradli celý národ? Už jste, Pechar, podal na ně trestní oznámení nebo jen pořád omíláte na schůzích ODS naučené nesmysly? A jak že ten celý národ okradli? O kolik? 

Jinak podle toho, co jste napsal, lze dovodit, že pokud je podnikání dovoleno, jako že nyní dovoleno je, tak je i dovoleno okrádání ze strany tzv. podnikatelů.

Takže, Pechar, pokud je tu někdo kašpar, tak jste to evidentně vy. Ale možná jste schopen mě argumentačně přesvědčit o tom, že nemám pravdu. Takže, Pechar, hop!

M. Pechar 11.7.2014 9:06

Re: Já to furt říkám....)))))))))

1) Komunistické zločiny jsou dávno promlčené. Nemohu na nikoho podat TR.

2) A jistě – jak někdo nadává na komouše, je to hned ódéesák, že? Jenže já nejsem člen žádné politické strany a ODS nevolím. Dokážete to v tom svém mozečku pochopit?

3) To, co lze dovodit, demagogicky dovozujete vy. Povolené podnikání neimplikuje povolené okrádání. Nechte si to vysvětlit od někoho, kdo dokáže porozumět přečtenému textu.

4) Takže jestli je tu někdo kašpar, pak jste to opravdu vy. Buď jste hlupák, nebo jste demagog a kalíte vodu úmyslně.

J. Novák 12.7.2014 6:10

Re: Já to furt říkám....)))))))))

Takže vy nejste ódésák? To mě překvapuje, protože blbej jste jak oni.

M. Pechar 12.7.2014 8:43

Re: Já to furt říkám....)))))))))

Napsal jste blbosti a místo toho, abyste to reflektoval, kopete kolem sebe a urážíte. Vy jste ale ubožák.

J. Novák 13.7.2014 5:03

Re: Já to furt říkám....)))))))))

Jasně, Pechar!

D. Stirský 10.7.2014 14:37

Ale někteří staří lidé jsou jako malé děti.

Jsou zranitelnější, někdy i pomalejší v myšlení, bránit se neumějí, jsou důvěřiví, takový je - bohužel - život. Třeba i Vy jednou, až budete bábou s inkontinenčními plenami, s nízkým důchodem, se dvěma berlemi a s počínající demencí, takovým šmejdům sednete na lep. I když: podle Vaší reakce už možná jisté známky demence a neschopnosti empatie vykazujete.

Š. Matyášová 10.7.2014 14:21

proč tam lezou???

jsou horší jak malý děti...jak mi jich dřív bylo líto,tak už není...

F. Skuplík 10.7.2014 14:42

Re: proč tam lezou???

No počkejte až budete starší!!! Nebudete o nic lepší. Na stáří se člověk vrací do let mimina!!!

J. Novák 11.7.2014 4:54

Re: proč tam lezou???

Matyášová, taky jednou budete stará. Tedy možná...

Ono je to v mnoha případech proto, že na ně jejich vlastní děti kašlou a oni i v tom věku jsou pořád lidmi, kteří se chtějí s někým bavit, někomu si postěžovat na své těžkosti, nebýt nikomu na obtíž a dostat se trochu mezi lidi. Mám s tím zkušenosti, protože se už několik let starám o svého otce, kterému je už přes osmdesát a celý život těžce pracoval, takže mám velké pohybové problémy. Trávím s ním z každého týdne tak 3 až 4 dny a vím dobře, jak pookřeje, když přijedu i s naším psíkem, bavíme se, dáme si kafe a i toho paňáka, psék se mu vnucuje na klín, já ho odvezu tam, kam si vzpomene, a to nejen k lékařům atd. A jak je smutný, když musím odjet zase pryč za svými povinnostmi. Takže se nedivím seniorům, že tyhle akce navštěvují, když jinou zábavu nemají. A že si naběhnou na šmejdy? Nedivím se. vyrostli a nejlepší léta vesměs prožili v bezpečné společnosti, kde se je nikdo okrást nesnažil.

P. Dvořák 11.7.2014 5:36

Re: proč tam lezou???

Šárko, nevím, kolik ti je let, ale určitě ne dost na to, abych ti musel vykat. Alespoň tedy tvoje duševní vyspělost tomu odpovídá.

Jak dement se ptáš : "proč tam lezou???" a hned si jak druhý dement odpovídáš: "

jsou horší jak malý děti...", abys učinila dementní závěr: "jak mi jich dřív bylo líto,tak už není.."

Pro další život si zapamatuj: 1) Stářím se člověk stává bezbranným, bezradným a většinou i opuštěným. 2) říká se : Byli jsme děti a zase budeme.

Asi si to neuvědomuješ, ale tím že se udržuješ při životě, nezadržitelně spěješ do té fáze života, kdy budeš bezbranná, bezradná a díky tvým názorům i opuštěná.

P. Boublíková 10.7.2014 14:03

Kdo má volební právo

a ostatní občanská práva, není zbaven svéprávnosti, měl by být schopen bránit se podvodníkům (pokud nejde o podvod zvlášť rafinovaný, což není tento případ).

B. Graf 10.7.2014 14:29

Re: Kdo má volební právo

Tito lidé pravidelně volí komouše a socany, takže páchají škodu nám všem.

To, že přijdou o desítky tisíc sami, už mi dávno líto není. Čučí na bednu, takže tam "šmejdy" už mockrát viděli. Chamtivost a hloupost ale u nich v reálu převáží nad zbytky soudnosti, takže je snadné je napálit.

A pokud tím nějak poškodí své dědice, tak ani těch mi není líto - mají si své stařečky hlídat.

J. Novák 11.7.2014 5:05

Re: Kdo má volební právo

Boublíková, nevím, kolik vám je let a kolik je let vašim rodičům, ale i tak váš názor považuji za odporný. Hele, nepracujete vy pro nějakou firmu typu Beck a podobně? Ale zeptám se: Co si představujete pod pojmem "podvod zvlášť rafinovaný"? Mohu vás ujistit z pohledu své takřka třicetileté praxe v přípravném řízení trestním, že nejvíce lidí "skočí" právě na naprosto primitivní podvody a lži. A ještě jednu zkušenost vám z praxe povím: Podvodníci budou prosperovat do té doby,  dokud se lidé budou chtít nechat podvádět, tedy na "uvádění v omyl" budou reflektovat. A, věřte či nevěřte,  podvod vedle vraždy patří mezi jeden z nejstarších zločinů, protože je jen svým způsobem speciální variantou krádeže, o níž hovoří mimo jiné i desatero.

D. Stirský 10.7.2014 13:09

Občas lituji, že u nás nejsou povoleny

tělesné tresty. Pro ty, co habaďůry na staré lidi vymýšlejí a pak je realizují, by bylo pětadvacet na zadek s patřičným slovním doprovodem (a la tatínkovy exekuce v Bylo nás pět) velmi účinným trestem. Uvědomme si, že zde argument "každý svého štěstí strůjcem", "lidé na tyto akce nemusejí" apod. příliš neobstojí. Jde o staré spoluobčany, kde jejich schopnost rozpoznat riziko a účinně se bránit, mohou být a často jsou dost oslabeny. Ti šmejdi se obohacují na úkor slabých a to je odporné a proto pořádného výprasku hodné.

Š. Matyášová 10.7.2014 14:22

Re: Občas lituji, že u nás nejsou povoleny

jaký riziko? Je to pořád dokola a pořád tam, lezou...

J. Novák 11.7.2014 5:23

Re: Občas lituji, že u nás nejsou povoleny

No, Matyášová, asi takto! Je mi takřka 54 let, celkem hodně čtu, ale podstatně víc dobrou literaturu, než novinářské bláboly. Televizi sleduji skutečně sporadicky, protože nesnáším bulvár. Když mi v rádiu v altánu na zahradě začnou kecat, přepínám buď na jinou stanici, kde mi zahrají, nebo vložím CD. Šmejdi mě, pravda, nezajímají, protože mě nezajímali nikdy. Jo, jednou, někdy kolem roku 1993, jsme s manželkou udělali na jedné prodejní akci, na kterou jsme se dostali omylem, neb byla v restauraci našeho kamaráda, kam jsme občas chodili, ohromnou ostudu, protože jsme měli naprosto "nepřístojné" otázky k nabízeným matracím, takže se stalo, že si nikdo z přítomných žádnou matraci nekoupil. Dopadlo to dobře, protože náš kamarád, provozovatel hospody, měl rozum a "šmejdy" zinkasoval předem (podle smlouvy) a účastníci pochopili, že jde o lumpárnu už tehdy. Jediný, kdo nebyl spokojen, byl "šmejd", protože dostal od provozovatele hospody pár facek, když chtěl peníze za nájem zpět...

A. Skribuckij 10.7.2014 12:24

Darovací daň???

Neupsali se páni redaktoři? Darovací daň u výhry? Tady by jedině přicházela v úvahu daň z výhry, pokud by ovšem nebyly všechny výhry získané na našem území osvobozeny od daně. A dále, veškeré daně se odvádí přeci Finančnímu úřadu, ale to by snad dnes už i průměrně vzdělaný důchodce měl vědět. I za komančů se darovací daň neplatila někomu jen tak na ulici. Tím nebráním Šmejdy, ten ksindl, který si zaslouží ne policii, ale seřezat nebo lépe hlavy uřezat.

I. Veselý 10.7.2014 12:54

Re: Darovací daň???

Máte pravdu s názvem daně - byla by to daň z výher, ale osvobozeny od daně nejsou všechny výhry. Zjednodušeně řečeno jsou to výhry u společností, které mají povolení k loteriím, sázkám a pod. vydané v ČR či EU. Výhry od subjektů, TV soutěže, spotřebitelské soutěže. ..., co takové povolení nemají se daní srážkovou daní pokud jsou více jak 10 000,-Kč (vetšinou dostanete o daň nižší výhru - podobně jako u úroků z vkladu) a takové povolení "šmejdi" určitě nemají.

J. Novák 11.7.2014 5:36

Re: Darovací daň???

Ono je otázkou, co myslíte tím "průměrně vzdělaný důchodce". Příklad: Můj otec není žádný hlupák, ale do důchodu odešel v roce 1986. Má dvě maturity (textilní a hornická průmyslovka) a jednu VŠ (VŠ báňská). Myslíte, že jde o průměrně vzdělaného důchodce? Nikdy neplatil daň jinak, než jako daň z příjmu, takže proč by měl nutně vědět, že po převratu existuje něco, jako je FÚ, kdy se platí daň přímo, kdy nepřímo, kdy FÚ, kdy prostředníku? Upozorňuji, že třeba DPH mám pravidelně vyčíslenu na každém paragonu, ale na FÚ s tím chodit nemusím (např.) a ani on ne, že? A je to také daň, takže až zas tak pravdu nemáte.