20. února 2014 11:12 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Džusy z koncentrátu už netáhnou, Kofola bude lisovat ovoce s Mangaloo

Fresh bar Mangaloo – ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fresh bar Mangaloo – ilustrační foto. | foto: facebook.com/mangaloo

PRAHA Výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil společnost Mangaloo, která v 17 barech nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, saláty či polévky. Díky akvizici má Kofola již celkem 37 takzvaných fresh barů a stala se v této rostoucí kategorii jedničkou na trhu.

Obě firmy dohodu oznámili na tiskové konferenci, detaily obchodní transakce ale nechtějí zveřejňovat. Již na konci roku 2012 Kofola koupila síť fresh barů UGO.

Kofola již v minulosti džusy vyráběla, ale přestala s tím, protože se firmě tato kategorie nealkoholických nápojů nezdála dost atraktivní. Značky džusů je podle šéfa Kofoly Jannise Samarase na rozdíl od jiných kategorií nealka velmi těžké profilovat. Jejich prodeje v Česku v posledních třech letech klesly zhruba o třicet procent.

Prodeje krabicových džusů vyráběných převážně z koncentrátu v Česku v posledních letech výrazně klesají, naopak trh s čerstvými šťávami rychle roste. Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně.

Společnost Mangaloo založili v roce 2006 podnikatelé Michal Kreuter a Martin Cepr. Za posledních šest let síť více než zdvojnásobila počet svých poboček z osmi na 17. Pět barů funguje na bázi franšízy.

V loňském roce firma otevřela tři nové bary. Obrat firmy se pohybuje okolo 100 milionů korun. Mangaloo nyní provozuje pobočky v Praze, Plzni, Opavě, Hradci Králové a Pardubicích.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko je součástí skupiny Kofola, jednoho z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě.

Skupina má na čtyřech zemích celkem sedm výrobních závodů. Zaměstnává celkem 2200 lidí. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Loni v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit a v říjnu oficiálním distributorem tradiční minerální vody z léčivého zdroje Vincentka pro tuzemské maloobchody a gastronomii.

Lidovky.cz, ČTK

Školní jídelny jsou zaostalé: Děti nedostávají dost jídla a živin, říká studie
Školní jídelny jsou zaostalé: Děti nedostávají dost jídla a živin, říká studie

Státní zdravotní ústav (SZÚ) informoval o tom, že stravování ve školách je zastaralé a skladba jídelníčku neodpovídá současnému způsobu života. Ze studií vyplývá, že ve školních jídelnách děti nedostávají stravu, která by odpovídala doporučení výživových hodnot a liší se i gramáž porcí. Proč tomu tak je?

Najdete na Lidovky.cz