Sobota 23. ledna 2021svátek má Zdeněk 4 °C déšť se sněhem Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

T-Mobile dostal půlmilionovou pokutu za agresivní obchodní praktiky

(ilustrační snímek) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy (ilustrační snímek) | foto: Česká pozice

PRAHA Mobilní operátor T-Mobile dostal od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) úhrnnou pokutu 500 000 korun za agresivní obchodní praktiky. Vymáhal neplatné smluvní pokuty prostřednictvím inkasní agentury. Úřad to uvedl v monitorovací zprávě. T-Mobile pokutu zaplatí, s pravomocným rozhodnutím ale nesouhlasí a podá proti němu správní žalobu.

Operátor nejprve podal u ČTÚ návrhy na rozhodnutí sporu o zaplacení dlužných částek za poskytnuté služby a současně i o zaplacení smluvních pokut. Podle rozhodnutí Ústavního soudu ale byly tyto pokuty sjednány neplatně. Poté, co ČTÚ začal požadavky na zaplacení smluvních pokut z tohoto důvodu zamítat, T-Mobile vzal zpět tu část svých dosud nerozhodnutých návrhů, která se týká smluvních pokut, aby je následně začal vymáhat mimosoudní cestou přes inkasní agentury.

Šéf ČTÚ Novák: Úspěšní operátoři nepotřebují kličky

„ČTÚ rozhodl, že T-Mobile využil svého silnějšího postavení a vyšší právní erudovanosti. Vymáhání smluvních pokut načasoval do doby, kdy dluh za poskytnuté služby elektronických komunikací byl již uhrazený. Zákazníkům s mnohdy více než ročním odstupem začaly chodit různé výzvy, kde jim inkasní agentury vyhrožovaly i exekucemi. T-Mobile přitom věděl, že smluvní pokuty sjednané pouze ve všeobecných podmínkách jsou absolutně neplatné,“ uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina.

„S rozhodnutím a udělenou pokutou nemůžeme souhlasit a jsme rozhodnuti podat správní žalobu. S ohledem na nejnovější rozhodnutí nejvyššího soudu z března letošního roku, které uvádí, že ne všechny pokuty sjednané pouze ve všeobecných obchodních podmínkách jsou neplatné, ve věci u správního soudu uspějeme,“ sdělila mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Podle výzkumu rovněž třetina operátorů, včetně těch virtuálních, nesplnila svou informační povinnost o možnosti mimosoudního řešení sporů se spotřebiteli. Poskytovatelé buď neuvedli požadované informace ve svých smluvních podmínkách nebo na webu, nebo neposkytli spotřebitelům poučení v rámci zamítavého vyřízení reklamace.

Poslali jste životopis a marně čekáte na reakci. Proč jiným odpovědí, ale vám ne

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jak žádají o práci bílé límečky a jak ty modré? Na koho nasazují personalisté robota? A proč se zájemcům o práci z...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Velký srovnávací test kombíků: Opel, Renault, Kia | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Jak bude za času Vodnáře? Býci se dočkají lásky, dařit se bude Pannám

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vládu na nebi si jednotlivá znamení zvěrokruhu předávají podle toho, jak do nich vstupuje Slunce, což bývá vždy kolem...