29. července 2009 18:12 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

T-Mobile se musí omluvit Telefónice, poškodil ji svou reklamou

Telefónice O2 klesl zisk. Z roamingu získává méně peněz (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Telefónice O2 klesl zisk. Z roamingu získává méně peněz (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

PRAHA Mobilní operátor T-Mobile Czech Republic poškodil podle soudu svou reklamní kampaní v roce 2006 svého konkurenta Český Telecom, předchůdce firmy Telefónica O2 Czech Republic, a musí se omluvit. Rozhodl tak pražský Vrchní soud, informoval dnes Český rozhlas (ČRo).

Telefónice klesl zisk

Telefónica O2 vykázala za pololetí konsolidovaný čistý zisk 5,7 miliardy korun, což je meziročně o 1,4 procenta méně. Výnosy klesly o 4,8 procenta na 29,8 miliardy korun.

Aktivních mobilních zákazníků v ČR (těch, kteří použili telefon v posledních třech měsících) bylo ke konci června 4,84 milionu, meziročně o 2,1 procenta více. Počet pevných linek klesl o sedm procent na 1,8 milionu, naopak firma má nyní o 14 procent více internetových přípojek ADSL (682.000). Počet uživatelů internetové televize O2 TV stoupl o více než třetinu na 133.000.

Příjmy z mobilního podnikání v pololetí meziročně klesly o 5,5 procenta na 15,6 miliardy korun. Na poklesu se projevilo snížení mezioperátorského poplatku za volání do mobilních sítí, nižší výnosy za hovorné a volání ze zahraničí, takzvaný roaming. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o šest procent na 526 korun.

Výnosy z pevných linek poklesly o šest procent na 13,3 miliardy korun, především kvůli neustále klesajícímu zájmu o tradiční hlasové služby. Naopak rostly tržby za služby spojené s vysokorychlostním internetem.

T-Mobile v roce 2006 spustil kampaň s ústředním mottem "Pevnou už nepotřebujete". Podle soudu se tím firma dopustila nekalého soutěžního jednání a poškodila tak svého konkurenta, který v České republice provozuje síť pevných linek. Ke stejnému rozhodnutí již v minulosti dospěl i soud první instance.

Telefónica se původně dožadovala, aby omluva proběhla většinou českých médií, což by T-Mobile přišlo na více než pět milionů korun. Podle Vrchního soudu stačí, aby se firma omluvila pouze v denících Mladá fronta Dnes a Blesk.

Reklama T-Mobilu porovnávala základní tarif Telecomu Standard a nadstavbovou službu T-Mobile pro volání z mobilu pod názvem Pevná mimo špičku, kterou ale nebylo možné použít bez běžného tarifu k mobilnímu telefonu.

Městský soud v Praze v prvotním rozhodnutí upozornil, že T-Mobile v reklamě srovnává dvě neporovnatelné služby.

Telefónica O2 má nyní 4,84 milionu aktivních mobilních zákazníků a 1,8 milionu pevných linek. T-Mobile pololetní výsledky zatím nezveřejnil, za první čtvrtletí uváděl 5,4 milionu SIM karet.

ČTK