Výroba vozidla trvala asi šest měsíců, neboť se prakticky jednalo o práci srovnatelnou s vývojem nového typu. Motor bude pohánět kola i nástavbu. „I s nástavbou bude vážit 90 tun, výkon bude necelých 1200 koní, na silnici ho elektronika omezí na 600 koní. Vozidlo je homologováno pro pohyb v běžném silničním provozu, maximální rychlost je 60 kilometrů za hodinu, průměr otáčení 60 metrů,“ popsala Navarová.
Zn. Urgentně. Česká Tatra hledá desítky zaměstnanců, hlavně obráběče |
Tatra by chtěla každoročně prodat pět až deset kusů takových vozidel. „Toto vozidlo ukazuje nové směřování Tatry, která se chce zaměřit na úzce specializovaná vozidla s výrazně vyšší přidanou hodnotou, než mají sériově vyráběné vozy,“ uvedla mluvčí. Auta podobných rozměrů - raketové nosiče - se podle ní v Evropě vyrábějí pouze v Rusku a Bělorusku. Jejich šířka však neumožňuje provoz po evropských silnicích.
Automobilka Tatra patří od roku 2013 společnosti Tatra Trucks českých podnikatelů Jaroslava Strnada a Reného Matery. Tržby automobilky loni dosáhly přes 3,7 miliardy korun, o 24 procent více než v roce 2013. Tatra vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722). Letos chce prodat přes tisíc aut. Automobilka má přes 850 zaměstnanců.