23. listopadu 2010 10:39 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Tesco cítí příležitost: východní Evropa pro něj znamená výzvu

Tesco | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tesco | foto: Pavel Wellner Lidové noviny

PRAHA Britský maloobchodní řetězec Tesco hodlá během příštích pěti let téměř zdvojnásobit své prodejní prostory ve střední a východní Evropě na 4,1 milionu metrů čtverečních ze současných zhruba 2,2 milionu. Oznámila to dnes firma, která působí rovněž v České republice.

Dodala, že chce v rámci tohoto plánu urychlit expanzi menších obchodů a hypermarketů.

Společnost rovněž vkládá velké naděje do programu renovace hypermarketů.

Upozornila, že tržby ve čtyřech nedávno renovovaných obchodech stouply téměř o pětinu. Program renovace hypermarketů ve střední a východní Evropě zahrnuje rozšíření nabídky o minimálně 5000 nových produktů a poskytování různých služeb, jako jsou například oční optika či fotografické služby.

Čtěte více:

Tesco se podobně jako jeho konkurenti snaží posilovat aktivity na rozvíjejících se trzích, a kompenzovat tak slabou poptávku v západní Evropě a Spojených státech. Firma provozuje zhruba 850 obchodů v České republice, Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v Turecku.

Tesco v ČR má už 69 hypermarketů

Tesco je za konkurenty Wal-Mart a Carrefour třetí největší maloobchodní společností na světě. Divize Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996.

Nyní v Česku provozuje 69 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic.

Na loňském žebříčku deseti největších tuzemských obchodníků připadlo společnosti Tesco s odhadovanými tržbami 46,5 miliardy korun třetí místo

Tyto obchody v uplynulém roce utržily 7,6 miliardy liber (220 miliard Kč), a na celkových tržbách společnosti se tak podílely zhruba 12 procenty, napsala agentura Reuters.

Firma Tesco již v pondělí uvedla, že hodlá během příštích pěti let více než zdvojnásobit počet svých hypermarketů v Číně na více než 200. Její tržby na čínském trhu by se díky tomu měly zečtyřnásobit na zhruba čtyři miliardy liber ročně.

Tesco ve středu otevře v Praze velkoplošnou prodejnu Extra, kterou vybudovalo v obchodním centru Eden na místě svého bývalého hypermarketu.

Nový tip obchodu: Tesco Extra

Obchody Extra jsou novým prodejním formátem, který se Tesco po vzoru Británie rozhodlo v Česku vybudovat. První dva obchody Extra, jejichž součástí je lékárna, oční optika či prodejny s telekomunikačními a fotografickými službami, otevřelo Tesco v září v Plzni.

ČTK, Lidovky.cz

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!