Sobota 7. prosince 2019svátek má Ambrož, Benjamin 6 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
23. února 2018 16:45 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Už jsme prodali kolem milionu kopií, což by mělo stačit na pokrytí nákladů, říká spoluautor nejdražší české hry

Kingdom Come: Deliverance | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kingdom Come: Deliverance | foto: Warhorse Studios

PRAHA Martin Klíma, producent hry Kingdom Come: Deliverance, odpovídal v on-line chatu na otázky čtenářů serveru Lidovky.cz. Vyjádřil se například na adresu pirátství s tím, že počet nelegálních kopí studio nesleduje. „Můj názor ale je, že na pirátské kopie nejsou ztracené prodeje, rozhodně ne v měřítku jedna k jedné,“ uvedl. Prozradil rovněž, že hra už se zřejmě zaplatila. „Prodali jsme kolem jednoho milionu kopií, což by mělo stačit na pokrytí nákladů na její vývoj,“ napsal.

Čtenáři se zajímali například o to, zda autoři nepřestřelili obtížnost a hra není příliš náročná. „Domnívám se, že naše hra je sice složitější, než je u současných mainstreamových her obvyklé, ale že to není na úkor hratelnosti. Souhlasím ale, že je to hra, která vyžaduje čas a pozornost a nedá se hrát jenom chvíli,“ odpověděl Martin Klíma.

Kdo to je

Martin Klíma

Martin Klíma

Martin Klíma společně s Danielem Vávrou v roce 2011 založili tým Warhorse Studios. Jde o jednu z klíčových osobností studia, které minulý týden vydalo celosvětově úspěšnou historickou hru Kingdom Come: Deliverance zasazenou do českého království roku 1403.

Klíma je autorem legendární hry na hrdiny Dračí doupě a stál u zrodu českého videoherního průmyslu. Ve studiu ALTAR Interactive pod jeho vedením vznikly populární tituly jako Fish Fillets, Original War nebo trilogie UFO. Podílel se také na Operation Flashpoint: Dragon Rising od Codemasters. U Kingdom Come: Deliverance působil v roli výkonného producenta.

Zopakoval také, že příspěvek na vývoj od hráčů měl pro studio a úspěšné dokončení hry zcela zásadní význam. „Jen díky Kickstarteru (platforma pro takzvaný crowdfunding, pozn. red.) jsme přesvědčili našeho investora, že se jedná o životaschopný projekt. Byla to také obrovská vzpruha pro nás, protože jsme konečně viděli, že je o naši hru zájem,“ napsal Klíma.

Na sci-fi se autoři nevrhnou

Řada čtenářů se zajímala také o budoucí plány studia Warhorse. Martin Klíma sice nemohl být konkrétní, ale naznačil, že se tým chce držet zvoleného zasazení. „Rozhodně plánujeme pokračovat v příběhu i prostředí, které už známe,“ uvedl s tím, že přesun ke sci-fi autoři nechystají.

Objevila se i otázka na adresu vývoje her coby zaměstnání. „Programování počítačových her je, dle mého názoru, jeden z nejzajímavějších oborů, které jsou dnes k dispozici,“ uvedl Martin Klíma.

Řeč se stočila i k českému dabingu, který Kingdom Come: Deliverance nenabízí, ale domácí hráči o něj pochopitelně velice stojí. Titul je k dispozici v tuto chvíli s českými titulky. Momentálně však podle Martina Klímy Warhorse dabing neplánují. Kromě toho se ale v chatu řešilo i téma škodlivosti počítačových her obecně nebo konkrétní detaily ke hře samotné.

Celý záznam on-line chatu si můžete přečíst zde.

Premium

Sprcha pro osm lidí: jak to vypadalo na Epsteinově ranči na dělání dětí

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kdyby zdi mohly mluvit. Přinášíme exkluzivně snímky přepychového ranče, kam americký finančník Jeffrey Epstein svážel...

Premium

Je sexting nevinná hra nebo nevěra? Pánové jsou tolerantnější než dámy

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Generace našich rodičů tohle řešit nemusela. Měli poměrně jasno a věděli, co je a není zahýbání. Moderní technologie...

Premium

Den, kdy přepadli Mekku. V roce 1979 se zrodil moderní islámský středověk

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před 40 lety se stalo „11. září“ islámu. Aby saúdský král mohl pobít ozbrojence okupující posvátnou mešitu v Mekce,...