4. října 2013 11:53, aktualizováno  12:10 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Prodá se stále méně aut. Klesá zájem o škodovky, víc táhne Hyundai

Nová Škoda Octavia RS. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nová Škoda Octavia RS. | foto: Škoda auto

PRAHA Prodej osobních aut v Česku opět klesl. Za tři čtvrtě roku se prodalo na 120 154 vozů, což je o osm procent méně než ve stejném období loni. Prodejům přitom výrazně pomohlo silné září, kdy odbyt zhruba o šest procent vzrostl. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější značkou v Česku je letos tradičně opět Škoda. I mladoboleslavská automobilka ale zaznamenala propad v odbytu o téměř deset procent na 36 254 aut. Důvodem byl hlavně náběh výroby nových modelů. 

V září se jí ale i přes srovnávací kampaň konkurenční značky Hyundai dařilo a její podíl se vrátil nad 30 procent. Škoda i Hyundai zvýšily v září prodeje kolem 20 procent.

Celkově Hyundai skončila s odstupem druhá, když zvýšila prodej o necelé jedno procento na 11 792 vozů, třetímu Volkswagenu naopak prodej zhruba o půl procenta klesl na 10 952 automobilů.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejprodávanější byly vozy nižší střední třídy s podílem přes 24 procent. Vedoucí model byla Škoda Octavia s 12.611 prodanými kusy, následovala Škoda Fabia se 7570 vozy a třetí byl Rapid s 6008 prodanými automobily.

Za celý letošní rok očekává Svaz dovozců automobilů pokles, i když podzim by měl být prodejně lepší než minulý rok. Podle Jana Malého z PwC důvěra domácností mírně roste a ekonomika se dostává z recese. "Za celý rok očekáváme pokles mezi pěti a deseti procenty, příští rok pak růst o pět až deset procent," uvedl.

Malých motorek se prodalo víc

Prodej lehkých užitkových aut klesl o 0,6 procenta na 8239 vozů. Nejprodávanější byl Fiat před Volkswagenem a Fordem. Kategorie nákladních aut zaznamenala růst o šest procent na 5571 vozů. Nejvíce prodal DAF, následuje Mercedes a MAN.

Odbyt nových autobusů se zvýšil o téměř devět procent na 585 strojů. Vede domácí značka SOR se 185 prodanými vozidly, následuje Mercedes-Benz a Irisbus.

Prodej motocyklů vzrostl o devět procent na 14 930 strojů. V září se prodej mírně propadl. Proti loňsku se snížil podíl motocyklů do 50 ccm z 23 na 11 procent, naopak kategorie do 125 ccm díky možnosti řídit tyto stroje jen s oprávněním na auto vzrostla z 20,5 na 46 procent.

Lidovky.cz, ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!