Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Ekonomika

Záruka běží dál, i když je zavřeno. Jak řešit reklamace v době koronaviru


ilustrační snímek | foto:  Dan Materna, MAFRA

Premium
Praha - Nouzový stav v Česku komplikuje i reklamace. V některých případech je totiž nutné zboží přinést do provozoven, které jsou však z rozhodnutí vlády už téměř měsíc zavřené.

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Většina prodejen je nyní kvůli pandemii zavřená a zákazníci často nevědí, jak postupovat v případě reklamace. Záruční doba je totiž dlouhá 24 měsíců od převzetí zboží a může se stát, že se chýlí ke konci právě v těchto dnech. Problém tak nastává zejména u kamenných obchodů, které nemají e-shop. Zákazník však nemůže přijít o dvouletou záruku na zboží, i když se samotná reklamace zpozdí.

„Doporučujeme spotřebitelům, aby jasně seznámili prodejce s tím, že se chystají uplatnit právo na reklamaci, a aby se předešlo zbytečným komplikacím, aby se domluvili s podnikatelem elektronicky,“ řekl serveru Lidovky.cz Jiří Fröhlich, mluvčí České obchodní inspekce (ČOI). A upozorňuje, že krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací nijak neupravují. ČOI však apeluje, aby při výkonu práv v době nouzového stavu k sobě účastníci smluvního vztahu přistupovali ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!