Pátek 18. září 2020svátek má Kryštof 19 °C jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Vánoční akce? Operátoři jen přebalili loňské dárky

Hledání dárků - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hledání dárků - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Dvojnásobek dat, dvakrát více volných minut, iPhone za 1500 korun nebo snížení cen za volání na polovinu. Tak vypadá letošní snaha českých operátorů nalákat před Vánoci nové zákazníky. Žádná revoluce se však ani tentokrát na telekomunikačním trhu nekoná. Letošní předvánoční ceny se od těch loňských liší pouze v řádu korun.

Nabídky, které hlavní hráči na českém trhu prezentují jako „speciální“, jsou navíc často méně výhodné než standardní ceny operátorů v okolních zemích. Pokud tak chce nefiremní zákazník získat výrazně levnější volání, musí si jej u operátora sám „vyhádat“.

Jedním z hlavních trumfů, na který lákají všichni tři operátoři bez rozdílu, je snížení cen chytrých mobilů. Ty jsou mezi Čechy stále oblíbenější a jejich podíl na všech prodaných telefonech je u operátorů až 80 procent.

INFOGRAFIKA : Co chystají operátoři?

mob

T-Mobile v rámci předvánoční akce snížil například cenu chytrého telefonu iPhone 4 s pamětí 8 GB. Pokud zákazníci uzavřou u operátora smlouvu s minimálním tarifem 2300 korun měsíčně, telefon dostanou za 1499 korun. U německého T-Mobilu však stojí bez jakékoliv zvýhodňující akce stejný přístroj při stejném měsíčním paušálu o zhruba 1500 korun méně.

Podobné je to i u Vodafonu. Ten nabízí například Samsung Galaxy S II za 7977 korun, a to v případě, že zákazník bude platit minimálně 777 korun měsíčně. Německé sousedy vyjde tento telefon za stejných podmínek u stejného operátora o celých 4200 korun levněji.

Za vším hledej jen reklamu

Kromě nižších cen chytrých telefonů operátoři chtějí nové zákazníky nalákat i na levnější volání. Během předvánočního boje jsou tak schopni snížit ceny až o polovinu.

ČTĚTE TAKÉ:

„Akční snižování cen do jisté míry slouží jako marketingový nástroj. Druhým důvodem používání sezonních akčních nabídek je podpora prodejů služeb, o které nemají zákazníci takový zájem nebo které jsou pro firmu klíčové - jako třeba datové přenosy,“ vysvětluje nezávislý konzultant pro oblast telekomunikací Martin Zikmund a dodává, že pro operátory v zásadě není problém jít dočasně i pod náklady.

„Vánoční kampaně jsou v Česku hodně úspěšné a zvlášť u časově omezených nabídek se operátorům vyplatí. Pokud totiž zákazník bude moci pár týdnů více volat nebo surfovat po internetu, pak si na svoji původní spotřebu bude hůř zvykat, takže ve finále bude sám chtít vyšší tarif a rád zaplatí víc,“ říká Zikmund.

Nejdále jde v konkurenčním boji Vodafone. Ten snížil cenu za svůj neomezený tarif z 2785 na 1490 korun. T-Mobile přitom nabízí podobný tarif za necelé tři tisíce a Telefónica za téměř čtyři tisíce korun.

Kromě neomezeného volání Vodafone navíc připojí k vybraným tarifům dvojnásobný počet volných minut. Dalšími lákadly má být například internet v mobilu od pátku do neděle zdarma, bezplatné stahování některých aplikací pro chytré telefony nebo zdvojnásobení limitu na stahování dat pro stávající zákazníky.

Internet zlevňuje rychleji

Posledně jmenovanou nabídkou se snaží klienty získat i T-Mobile. Například za 139 korun měsíčně zákazník dostane místo 100 MB dvojnásobek. Dalším lákadlem mají být „zvýhodněné víkendy“, kdy si budou lidé v rámci sítě T-Mobile moci psát a volat zdarma.

Nabídka se ale týká pouze nových zákazníků nebo těch, kteří se T-Mobilu upíšou na dva či tři roky. Výrazné slevy na volání však operátor nepřinesl, a to ani v rámci předvánočních nabídek.

Naopak největší tuzemský operátor Telefónica se v rámci předvánočních nabídek do slev pustil. Klientům, kteří si dobíjejí kredit, snížil ceny o desítky procent. Slevy jsou trvalé, ale s jednou podmínkou - zákazníci si musí každý měsíc dobít kredit částkou 200 korun.

Pro zákazníky s měsíčním paušálem má operátor dvojnásobek volných minut. I tady je ale podmínka - zákazník si musí buď prodloužit smlouvu o další dva roky, nebo přejít na vyšší tarif.

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...