S pomocí speciálních kamer pokryjeme úplně celou prodejní plochu. Když návštěvník vejde do obchodu, náš systém se ho chytí a jde s ním po celou dobu strávenou v obchodě. Ví, kdy přesně vstoupil, kudy a kam šel, kdy se dostal k pokladně. Tuto informaci o každém jednotlivci umíme vykreslit i zpětně," popsal Ondřej Kubát ze společnosti CDI.cz, která systém vyvíjí.
Ráj zlodějů
|
Navíc je pravděpodobné, že se jejich počet bude zvyšovat. "Zájem je opravdu velký a všichni nás tlačí, aby to bylo co nejdříve," řekl Kubát.
Již brzy se tak každý zákazník stane potenciálním podezřelým. Pracovníci bezpečnostních agentur si na základě zkušeností sami určí podezřelé chování, jako je neobvyklá trasa nákupu nebo určitý čas strávený na jednom místě. Pokud kamery zjistí, že někdo tato kritéria splňuje, samy upozorní ochranku.
Obchodníci se tímto způsobem snaží bojovat s nárůstem krádeží. Hodnota odcizeného zboží u nás loni podle průzkumu britského Centre for Retail Research vzrostla o 6,5 procenta na téměř 9 miliard korun.
Více o novém způsobu sledování zákazníků najdete ve středečním vydání deníku