Kdo si nastaví novou službu, která je zpočátku dostupná jen ve Spojených státech, může snadno zjistit, kde se nacházejí jeho přátelé, nebo jim naopak sdělit, kde je právě on. To se přitom týká i firem, které mohou přímo oslovovat potenciální klienty, kteří se ocitli v jejich blízkosti.
Podle odhadů agentury Borrel Associate, která se zabývá konzultingem v oblasti médií, by podobné služby mohly do konce roku 2015 získat z prodeje reklamy víc než čtyři miliardy dolarů.
Pro větší účinek je služba dostupná i jako samostatná aplikace na iPhonech společnosti Apple.
I čeští operátoři se připravují na vstup na trh cílené mobilní reklamy. Například společnost Vodafone již využívá asi největšího konkurenta aplikace Places, a to službu Foursquare. Společně s tím se však Vodafone připravuje na spuštění a využití aplikace Places.
Další mobilní operátor T-Mobile uvádí, že podle jeho zkušebních testů mobilní reklama, která je cílená na zákazníka nacházejícího se poblíž inzerenta, dosahuje úspěšnosti v řádech desítek procent.
Všichni operátoři shodně tvrdí, že zvažují komerční využití těchto nových reklamních kanálů a pomalu se připravují na jejich spuštění.