Neděle 5. července 2020Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje 26 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Velký bratr přichází do Česka: Tesco spustí zákaznický program

Tesco | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Tesco | foto: Pavel Wellner Lidové noviny

PRAHA Obchodní řetězec Tesco spustí od 6. září v Česku věrnostní program Clubcard, pomocí něhož chce posílit pozici na tuzemském trhu. Tesco systém věrnostních karet Clubcard provozuje v několika zemích a zapojily se do něj miliony lidí. Od loňského roku program funguje i na Slovensku, kde jej používá několik stovek tisíc zákazníků.

Systém Clubcard funguje tak, že zákazníci za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Po třech měsících obdrží majitel karty se stavem svého konta a počtem bodů, který určuje i výši slevových kupónů, které zákazník obdrží.

Tesco na oplátku získá přehled například o tom, jaké výrobky zákazník nejčastěji nakupuje či jak reaguje na cenové nabídky, a může tomu přizpůsobit svoji obchodní strategii.

Povinnými údaji, které bude muset zákazník při vstupu do programu uvést, jsou jméno, příjmení, bydliště a datum narození. Mezi nepovinnými údaji jsou například informace o tom, zda zákazník je vegetarián, abstinent, diabetik či zda dodržuje bezlepkovou dietu.

Sledování podle zákona

"Pokud jde o data z registračních formulářů, veškeré jejich zpracování probíhá v souladu se Zákonem o ochraně osobních údajů," uvedl ředitel marketingu Teska Michal Štádler. "Všichni zaměstnanci, kteří s formuláři přijdou do styku, samozřejmě podepisují pracovní smlouvu o zachování mlčenlivosti s přílohou o ochraně osobních údajů," dodal. Dodržování zákona kontroluje řetězec také prostřednictvím pravidelných auditů a kontrol.

Věrnostní program Tesco na tuzemském trhu spouští v době, kdy Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny. Obchodníci proto rozšiřují věrnostní programy, které nabízejí například hypermarkety Globus, Interspar či supermarkety Billa. Podobně propracovaný věrnostní program jako má Tesco prý ale zatím žádný obchodní řetězec v Česku nenabízí.

,

Pizingerová: Mé těhotenství je jako příbalový leták, mám všechny symptomy

Moderátorka Světlana Witowská. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Začátkem roku Vendula Pizingerová oslavila osmačtyřicítku a také zjistila, že čeká dítě. Těhotenství oznámila na...

Neurolog: Alzheimera a parkinsona může ovlivnit strava. Opatrně s mléčnými výrobky

Moderátorka Světlana Witowská. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jako jeden z mála na světě dokáže vyčíst z ultrazvukových snímků riziko Parkinsonovy, Alzheimerovy a dalších chorob....

KOMENTÁŘ: Rusko má problém. Vidíme do vaší ambasády, dala najevo BIS

Moderátorka Světlana Witowská. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Vypovězením diplomatů-špionů Andreje Končakova a Igora Rybakova formálně skončila ricinová aféra ruské ambasády. Ať si...