Systém Clubcard funguje tak, že zákazníci za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Po třech měsících obdrží majitel karty se stavem svého konta a počtem bodů, který určuje i výši slevových kupónů, které zákazník obdrží.
Tesco na oplátku získá přehled například o tom, jaké výrobky zákazník nejčastěji nakupuje či jak reaguje na cenové nabídky, a může tomu přizpůsobit svoji obchodní strategii.
Povinnými údaji, které bude muset zákazník při vstupu do programu uvést, jsou jméno, příjmení, bydliště a datum narození. Mezi nepovinnými údaji jsou například informace o tom, zda zákazník je vegetarián, abstinent, diabetik či zda dodržuje bezlepkovou dietu.
Sledování podle zákona
"Pokud jde o data z registračních formulářů, veškeré jejich zpracování probíhá v souladu se Zákonem o ochraně osobních údajů," uvedl ředitel marketingu Teska Michal Štádler. "Všichni zaměstnanci, kteří s formuláři přijdou do styku, samozřejmě podepisují pracovní smlouvu o zachování mlčenlivosti s přílohou o ochraně osobních údajů," dodal. Dodržování zákona kontroluje řetězec také prostřednictvím pravidelných auditů a kontrol.
Věrnostní program Tesco na tuzemském trhu spouští v době, kdy Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny. Obchodníci proto rozšiřují věrnostní programy, které nabízejí například hypermarkety Globus, Interspar či supermarkety Billa. Podobně propracovaný věrnostní program jako má Tesco prý ale zatím žádný obchodní řetězec v Česku nenabízí.