24. dubna 2012 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Většina firem neví, jak motivovat zaměstnance

Úřednice (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Úřednice (ilustrační foto) | foto: Shutterstock

PRAHA Téměř 90 procent firem řeší, jak dát zaměstnancům najevo, že si jejich práce váží. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Sodexo uskutečnila agentura Millward Brown loni na podzim mezi 947 respondenty. Mezi nimi byli majitelé firem, personální ředitelé nebo HR manažeři.

Pouze 22 procent zaměstnavatelů trápí surfování zaměstnanců na internetu v pracovní době a 24 procent považuje za problém pozdní příchod do práce.

Pro firmy je důležité dávat zaměstnancům najevo, že si jich váží

"Doba zásadně změnila pohled zaměstnavatelů na to, co je pro zdraví firmy opravdu důležité. Na prvních místech jsou klíčové věci, dát zaměstnancům vědět, že si jich váží, správně je namotivovat a hledat možné rezervy v produktivitě práce," uvedla expertka na motivaci společnosti Sodexo Magdaléna Pořízková.

ČTĚTE TAKÉ:

Další výzvou je pro tři čtvrtiny firem vzdělávání zaměstnanců, posílení firemní kultury a firemních hodnot, následuje se 72 procenty zvýšení loajality zaměstnanců. Naopak jen třetina firem se zabývá fluktuací zaměstnanců.

Odreagování na internetu prospěje výkonu

 "Surfování po internetu v pracovní době může být v některých firmách vážný problém, ale spousta zaměstnavatelů si uvědomuje, že zaměstnanci často pracují pod tlakem a že krátké odreagování prospěje jejich výkonu," dodala Pořízková.

Zapojte se do diskuze! Nově přes SMS

Lidovky.cz, ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!