2. srpna 2010 11:24 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Vodafone se omluvil T-Mobilu za 'nemravné' parohy. A opět parohama

Omluva společnosti T-Mobile, kterou nařídil soud jeho konkurentovi Vodafonu za použití sobí kampaně. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Omluva společnosti T-Mobile, kterou nařídil soud jeho konkurentovi Vodafonu za použití sobí kampaně. |

PRAHA Mobilní operátor Vodafone v dnešních vydáních deníků Mladá fronta Dnes (MfD) a Hospodářské noviny (HN) zveřejnil omluvu konkurenční firmě T-Mobile za umístění parohů na její reklamní nosiče v prosinci 2006. V HN přitom Vodafone v omluvě opět využil motivu parohů, které umístil jako siluetu v pozadí textu omluvy v inzerátu.

Omluvu firmě Vodafone nařídil pražský vrchní soud. Podobnou omluvu vysoudila i Telefónica O2. Vodafone v rámci své kampaně s "falešnými soby" umístil na billboardy, telefonní budky a další reklamní plochy využívané Telefónikou a T-Mobilem sobí parohy. Soud označil toto jednání za nekalou soutěž. Podle mluvčí Vodafonu Alžběty Weinfurtové firma rozsudek respektuje a má v plánu jej v plném rozsahu splnit a uloženou omluvu otisknout.

"Společnost Vodafone Czech Republic a.s. se omlouvá společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. za porušení dobrých mravů soutěže tím, že ve dnech 5. a 6. prosince 2006 umístila na reklamní nosiče pronajaté k prezentaci vánoční kampaně společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. své reklamní předměty, čímž hrubě zasáhla do jejích práv," uvedla dnes firma Vodafone v tisku formou inzerátu. V HN jsou v pozadí půlstránkového inzerátu parohy.

Vodafone musí podle rozhodnutí soudu do 9. srpna ve třech po sobě jdoucích vydáních celostátních deníků MfD, HN a Blesk uveřejnit omluvu vždy v rozsahu minimálně půl strany. "Smysl pro humor je velmi pěkná vlastnost, zesměšňování druhých však v
konkurenčním boji nemá místo. Je dobře, že většina zadavatelů reklam umí rozlišit hranici mezi nimi," uvedl již dříve ředitel právního odboru T-Mobilu Miroslav Uřičař.

ČTK, Lidovky.cz