Zdeňka Srbová z Prahy si loni v říjnu objednala na webu Vevio dámskou obuv v hodnotě asi 400 korun. Zboží obdržela až téměř o dva měsíce později. Materiál byl nekvalitní a zapáchal, proto se boty rozhodla vrátit a odstoupit od kupní smlouvy. To jí zákon umožňuje ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží a bez udání důvodu. Na své peníze však čeká doteď.
Objednáte si boty na českém webu, zboží ale nikdy nedorazí. Podvodné čínské e-shopy dál obírají Čechy |
„Píšu jim každý den. Ozvali se až minulý týden, že posílají peníze, ale pořád je nemám,“ napsala Srbová LN.
Podobnou zkušenost mají zákazníci, kteří nakoupili například na stránkách Rivalent, Velomont, Zizer nebo Lunzo. Téměř vždy mají českou doménu (.cz) a na první pohled vypadají jako běžný tuzemský internetový obchod. Odlišují se pouze tím, že se v obchodních podmínkách označují za „nákupní galerii“. A že tedy zákazník nejedná přímo s prodejcem, nýbrž s takzvaným provozovatelem.