4. února 2015 13:46 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

WizzAir shání peníze na boj s Ryanairem. Prodá akcie na londýnské burze

Aerolinky Wizzair | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Aerolinky Wizzair | foto: Wizzair

LONDÝN Maďarské nízkonákladové aerolinie Wizz Air obnovily plán vstupu na londýnskou burzu. Největší nízkonákladový přepravce ve střední a východní Evropě chce prodat investorům kolem pětiny svých akcií, a získat tím 150 milionů eur, což je v přepočtu asi 4,2 miliardy korun.

Společnost plánovala uvedení svých akcií na londýnskou burzu LSE již loni, v červnu ale plán zrušila s odkazem na rozkolísaný akciový trh v sektoru letecké přepravy.

Firma ve středu uvedla, že příjmy z prodeje akcií posílí její finanční bilanci, poskytnou přístup k levnému kapitálu a zlepší její pozici v soui s největšími evropskými konkurenty - irskou Ryanair a britskou EasyJet.

ČTĚTE TAKÉ:

„Jsme a zůstaneme silnými konkurenty,“ řekl šéf firmy József Varadi. Podle něj čeká střední a východní Evropu v segmentu nízkonákladové přepravy další růst, protože tento trh je zde stále méně nasycený než v západní Evropě.

Wizz Air plánuje dokončit uvedení akcií na LSE ještě v tomto čtvrtletí. Primární emise akcií bude sestávat zčásti z prodeje nových akcií a část akcií prodají dosavadní investoři. Další podrobnosti Varadi nesdělil.

Wizz Air loni přepravil 15,8 milionu cestujících, o 17 procent více než v předchozím roce.

Letos chtějí aerolinky pokračovat v rozšiřování své flotily a sítě svých destinací. Na konci loňského roku Wizz Air létal na 355 trasách do 106 destinací ve 37 zemích, včetně České republiky. Společnost má celkem 54 letadel Airbus A320 a počet svých strojů chce do roku 2017 zvýšit na 85.

Wizz Air vznikl v roce 2003 a nyní je největším nízkonákladovým přepravcem ve střední a východní Evropě, kde jeho podíl na trhu činí zhruba 38 procent.

Firma vydělává, zatímco tradiční lokální letecké společnosti v posledních letech bojují o přežití či zkrachovaly. Aerolinky mají celkem 18 provozních základen ve střední a východní Evropě, včetně Prahy a Brna.

Lidovky.cz, ČTK