20. května 2009 17:18 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Yahoo chce zjednodušit vyhledávaní na webu

Yahoo (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Yahoo (ilustrační foto) | foto: Brian McGuinessAFP

SAN FRANCISCO Americká internetová firma Yahoo plánuje ořezat výsledky svého vyhledávání na webu, aby jeho uživatelé našli odkazy více odpovídající jejich požadavkům a firma přetáhla klienty největšímu hráči na trhu, gigantu Google. Yahoo předběžně ukázala část pokroků v úpravách svého vyhledávače v noci na dnešek.

Podnik se již dva roky snaží lépe pochopit, co uživatelé při zadávání svých vyhledávacích příkazů vlastně požadují. Není to jednoduchý úkol, protože za stejnými vyhledávacími hesly mohou být zcela odlišné požadavky. Například zadáním "Paris Hilton" může někdo hledat novinky o jedné z celebrit, zatímco jiný může v angličtině hledat hotel v Paříži.

Yahoo se domnívá, že si se svými pokroky vede dobře. Firma již je schopna sledovat vzorce vyhledávání a zájmy vyhledávajících, které vyplývají z požadavků na stejném počítači. Yahoo doufá, že se od svých rivalů odliší tím, že připraví výsledky vyhledávání podle toho, co chtějí mít uživatelé na první stránce seznamu.

K některým vylepšením Yahoo dospěla před několika měsíci a je
pravděpodobné, že miliony jejích věrných uživatelů je již znají.
Vyhledávání restaurací například již zahrnuje adresy, telefonní čísla a mapy již na hlavní výsledkové stránce. A hledání baseballových hráčů přináší i jejich poslední statistiku.

Yahoo se roky snaží dohnat Google, ale zatím s nevelkým úspěchem. Podíl firmy na americkém trhu byl ještě před pěti lety nad 30 procenty a v dubnu byl zhruba na 20 procentech. Google má podle průzkumu comScore 64 procent amerického trhu, napsala agentura AP.

ČTK