9. července 2009 12:28 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Zkušenost s trapasem v emailu má většina manažerů

Jako nejhorší | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jako nejhorší | foto: Shutterstock

NEW YORK Strnutí úlekem z toho, že e-mail sice odešel, ale nesprávnému adresátovi, zná asi většina uživatelů elektronické pošty. Své o tom vědí i reklamní a marketingoví manažeři v USA. Při zasílání e-mailů jich chybuje osm z deseti. O výsledcích výzkumu chyb ve firemní elektronické komunikaci informovala agentura Reuters.

Průzkumu se zúčastnilo na 250 vedoucích pracovníků v tisícovce společností.

Manažeři se přiznali mimo jiné k tomu, jak pouhým stiskem tlačítka "odeslat" informovali celou firmu o výši platu zaměstnance, nebo jak stornovali nepříliš lichotivý e-mail o šéfovi, který se propracoval do nejužšího vedení firmy.

Jako nejhorší "e-mailové" omyly manažeři například uvedli, jak informovali klienta o interních "pravidlech správného chování" na toaletách, nebo jak místo původně zamýšlené hrstce přátel směrovala manažerka vlastní lechtivý obrázek všem firemním zaměstnancům.

"Lidé na vedoucích postech, a obzvláště v marketingu a reklamě, musejí běžně dávat pozor, aby nezpůsobili něco, po čem by mohli jejich zaměstnanci začít pochybovat o jejich úsudku nebo schopnostech.

Znamená to mimořádnou pečlivost především tehdy, když zasílají jakoukoli zprávu, navíc s citlivými informacemi," uvedla výkonná ředitelka personální firmy orientované na reklamní a marketingové pracovníky Megan Slabinski.

"Chyby v emailové komunikaci jsou někdy až bolestně vidět a mohou otřást všemi, kterých se to týká," uvedla v prohlášení Slabinski, jejíž firma průzkum zadávala.