Čtvrtek 20. února 2020svátek má Oldřich 6 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Značce Diesel vadily padělky. Nabídl vlastní falešnou značku

Deisel představuje skutečný Diesel, limitovanou kolekci italské značky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Deisel představuje skutečný Diesel, limitovanou kolekci italské značky. | foto: Diesel

NEW YORK / PRAHA Čínská čtvrť v New Yorku je plná stísněných stánků. Prodejci v nich nabízejí falešné rolexky nebo dámské kabelky s logem Louis Vuitton. Krámek s mikinami se zkomoleným nápisem Deisel tak nikoho nepřekvapí. Kolemjdoucí si spíše pomyslí, že právě míjí dalšího prodejce s padělky. Jenomže opak je pravdou – Deisel představuje skutečný Diesel, limitovanou kolekci italské značky.

„Po celém světě máme tolik padělků, až jsem si pomyslel, proč si s tímhle problémem nepohrát,“ řekl agentuře AFP Renzo Rosso, zakladatel firmy Diesel a prezident skupiny OTB, pod níž džínová značka patří. 

Ročně se podle něj po světě prodá více než milion nelegálních kopií výrobků Dieselu. „A tak jsme vytvořili falešné produkty, falešné jméno a šli s nimi do čtvrti padělků.“

I ceny oblečení přizpůsobil italský výrobce pouličnímu prodeji. Známé bílé mikiny nyní s chybou v logu firma prodává za 60,– a džíny za 70 dolarů (v přepočtu zhruba 1200,– a 1400 korun). Běžná cena je přitom dvojnásobná.

Limitovaná kolekce, kterou chce společnost poukázat na problém s padělky, se v pouličním stánku prodávala během čtyř dní od 9. do 12. února. Následně byla k dispozici na e-shopu značky.

Chyba v názvu firmy je ale také promyšleným marketingovým tahem. Sám Rosso přiznává, že zákazníci mohou limitovanou kolekci falešných padělků dále prodat za troj- či čtyřnásobek původní ceny.

„Kolekce se stane kouskem do sbírky, který jinde nenajdete,“ dodal Rosso. „Udělali jsme to především pro naše skalní zákazníky, kteří hledají něco, co bude vyvolávat otázky.“ Rosso začal šít vlastní džíny, když mu bylo 15 let. Značku Diesel založil v 70. letech za finanční podpory svého otce.

Výrobce neformálního oblečení dnes patří do skupiny OTB, která mimo jiné vlastní módní značky jako Marni, Viktor & Rolf nebo Maison Margiela. V roce 2016 činily tržby celé skupiny 1,5 miliardy eur při zisku EBITDA 68 milionů. Až z 60 procent se na tržbách OTB Group podílí právě oblečení Diesel.

Premium

Unikátní test čtyř typů motorů: Elektromobil se nevyplatí, vede klasika

Test 4 ruzných typů motorů | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

O elektromobilitě se hodně mluví, ale v běžném provozu se takové auto nevyplatí. Jak je na tom hybrid oproti benzinu a...

Premium

Dobrá káva jde uvařit i doma. Testovali jsme přístroje pro její výrobu

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chutnou kávu si uvaříte i doma. Dražší špičkové přístroje uvaří voňavé espresso zmáčknutím knoflíku. Na filtrovanou...

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Velký test on-board kamer | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

VYZKOUŠENO: Domácí test odhalí, zda máte chřipku
VYZKOUŠENO: Domácí test odhalí, zda máte chřipku

Se sychravým zimním počasím se začínají ordinace plnit lidmi s nachlazením. Stačí zvýšená teplota, rýma nebo kašel a často běžíme k lékaři. Přitom si tímto jednáním můžeme více uškodit než pomoci.