23. září 2017 13:28 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Zvažuje se přesunutí následníka Superbu do Německa, tvrdí odboráři

Automobilka Škoda Auto představila v evropské výstavní premiéře 12. září na 67.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Automobilka Škoda Auto představila v evropské výstavní premiéře 12. září na 67.... | foto: ČTK

Mladá Boleslav Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech značky Škoda, továrny tak nestíhají uspokojit poptávku. Mluvčí Škody Auto Zdeněk Štěpánek informaci nepotvrdil, ale ani nevyvrátil.

„Jednou z klíčových komparativních výhod koncernu Volkswagen je možnost sdílení výrobních kapacit napříč značkami. Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ řekl ČTK Štěpánek.

Na možnost přesunu výroby následníka modelu Superb upozornil předseda podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík. „Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit,“ řekl Povšík v rozhovoru pro týdeník Škodovácký odborář. Nástupce Superbu se ale neobjeví před rokem 2020.

Podle portálu ihned.cz zvládne ale Škoda při současném nastavení uspokojit vysokou poptávku po jejích vozech jen těžko. V současné době se firma potýká s nedostatkem zaměstnanců na dělnických pozicích, které shání jen velmi obtížně, a to i přes nadprůměrné platy. Odboráři se navíc připravují na kolektivní vyjednávání, ve kterém budou požadovat růst mezd o více než deset procent.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1,127.700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.

ČTK

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?

Najdete na Lidovky.cz