Zatímco u Fordu se provozní zisk na vůz pohybuje kolem 1165 eur (přes 28.000 korun), u VW je to 991 eur a u GM jen 470 eur. Přitom Volkswagen má ve své nabídce i značky Audi, Bentley, Lamborghini a Bugatti, které dosahují mnohonásobně vyššího zisku na každé auto. Do skupiny VW patří i česká Škoda Auto. Výsledky studie uveřejnil server Autoweek.cz.
Kdo kolik vyrábíVolkswagen v roce 2010 obsadil třetí místo v počtu prodaných aut se 7,1 milionu dodaných vozidel za Toyotou s 8,4 milionu a GM se 7,6 milionu vozů. Společnost Ford Motor prodala 5,5 milionu vozidel. |
Ford a GM mají lepší výsledky i přesto, že v nedávných letech prošly obrovskou krizí. Výhodu má Ford, který již před krizí prošel restrukturalizací. Ta ho ochránila před ještě většími dopady krize a nyní již může z přijatých opatření plně těžit.
"Pokud by Volkswagen dosahoval stejnou produktivitu jako Ford, pak by se svými 450.000 zaměstnanci musel prodávat ne 8,1 milionu aut ročně jako vloni, ale 15,1 milionu vozů. Volkswagen tak nese obrovské riziko pro případ, že by nastal větší ekonomický útlum," cituje Autoweek šéfa institutu Ferdinanda Dudenhöffera.