Hybridní verze modelu Fusion porazila vozy Buick laCrosse od skupiny General Motors a Golf/GTI od německého Volkswagenu. Transit Connect zvítězil nad Chevroletem Equinox od GM a japonským vozem Subaru Outback.
Před rokem vyhrál Ford v Detroitu cenu užitkový vůz roku se svým pickupem F-150, zatímco ocenění osobní auto roku dostal luxusní sedan Hyundai Genesis.
O výsledku rozhoduje 49 motoristických novinářů z USA a Kanady. Automobilky obvykle využívají prestižního ocenění z každoroční výstavy v Detroitu k propagaci svých vozů. Novináři, kteří nová auta testují celý předchozí rok, hodnotí vozy z hlediska inovace, designu, bezpečnosti, řízení, spokojenosti řidiče a poměru ceny k hodnotě.
"Zisk obou prestižních ocenění potvrzuje, že náš plán ONE funguje a přináší našim zákazníkům špičkové produkty," komentoval vítězství Fordu prezident americké divize firmy Mark Fields.
Manažer Boeingu drží Ford nad vodou
Ford je jedinou ze tří amerických automobilek, která se v minulém roce neuchýlila pod ochranu konkurzního režimu a v níž nezískala většinový podíl za svou finanční pomoc americká vláda. Díky tomu si automobilka vedla mnohem lépe než její domácí rivalové. Odbyt vozů Ford v USA sice loni klesl o 15 procent na 1,616 milionu, firma však vzhledem k většímu propadu celého trhu získala na domácím trhu vyšší podíl poprvé od roku 1995.
Na rozdíl od GM a Chrysleru je také vedení Fordu stabilní od roku 2006, kdy se ujal nejvyšší výkonné funkce bývalý manažer Boeingu Alan Mulally. Akcie Fordu získaly od listopadu 55 procent a za celý poslední rok se jejich hodnota zvýšila zhruba čtyřnásobně.