Čtvrtek 29. července 2021, svátek má Marta
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Hudební stanice Óčko se vrací do digitálního vysílání

Ekonomika

  0:10
PRAHA - Hudební televize Óčko se ve velkém vrací do pozemního digitálního vysílání. Stanice se dohodla s provozovatelem multiplexu (sítě) 4, společností Telefónica O2, že začne od 1. října experimentálně šířit její signál v Praze, Brně a Ostravě. Zároveň bude Óčko dál lokálně vysílat jak v Ostravě, tak na jihu Čech.

Gratulanti: výkonný ředitel TV Óčko Ing. Hynek Chudárek, generální ředitel Jiří Balvín, programová ředitelka Silvie Pecková a moderátorka Lenny Trčková foto: ÓčkoReprofoto

Óčko začátkem srpna odešlo ze sítě 3, respektive od jejího operátora Czech Digital Group, údajně kvůli předražené nabídce bez možnosti jiné volby. Nový kontrakt s Telefónikou, uzavřený na dobu neurčitou, má generální ředitel Óčka Jiří Balvín za "ekonomicky výhodný".

Ušetřené peníze plánuje televize vložit do programu. "Atraktivní program pro diváky pro nás bude vždy důležitější než využívání technologie za každou cenu," prohlásil výkonný šéf Óčka Hynek Chudárek.

Vysílače

V síti 4 a přes lokální vysílače má být pozemní digitální signál Óčka od 1. října dostupný pro 30 % obyvatel ČR.

• Praha – Olšanská, kanál 64 (Telefónica O2)
• Brno – Jihlavská, kanál 64 (Telefónica O2)
• Ostrava – Máj, kanál 63 (Telefónica O2)
• Ostrava – Klimkovice, kanál 28 (Local TV Plus)
• České Budějovice – Včelná, kanál 29 (Gimi TV)

Zdroj: TV Óčko

Multiplex 4 má podle regulátora, Českého telekomunikačního úřadu dosahovat už k 26,6 % obyvatel České republiky. Podle údajů Óčka však signálem pokrývá zatím 17,2 % lidí v Česku.

Stavba multiplexu se navíc zpožďuje oproti vládnímu harmonogramu digitalizace, Telefónica totiž tvrdila, že nemůže sehnat klienty, tedy televize, které by chtěly do její sítě. Ta se má soustředit především na větší aglomerace.

Televizi Óčko momentálně může z pozemních digitálních sítí Telefóniky či dvou lokálních provozovatelů naladit 30 % obyvatel. Stanice je dál dostupná také přes kabel či satelit a vysílá i na internetu.

Pořady z Óčka budou na Stream.cz

Test vysílání s Telefónikou není jedinou novinkou Óčka, od 1. října bude rovněž umísťovat některé své pořady na server Stream.cz. "Bereme to jako možnost propagovat Óčko, budovat jeho značku," řekl k nově uzavřené dohodě ředitel Balvín.

Stream.cz, spuštěný před dvěma a půl lety někdejším šéfem TV Prima (původně Premiéra) Milošem Petanou, je momentálně nejpopulárnějším tuzemským videoserverem. Spojení s portálem Seznam.cz, jemuž Petana před časem prodal polovinu v provozující společnosti Global Inspiration, mu zajistilo vysokou návštěvnost, na druhou stranu však server potřebuje neustálý přísun původních videí. Některá mu poskytují právě smluvní partneři.

Konkrétně z televize Óčko by hned po odvysílání na obrazovce měla na internet k volnému přehrání chodit zhruba desítka pořadů, především moderovaných, třeba Inbox či Stylissimo. "Domluvili jsme se na zatím na půl roku," přiblížil ředitel Balvín s tím, že na základě konkrétních výsledků se posoudí, jak dál. "Utvrdilo nás, že se do toho pouští i velké televize," podotkl.

Óčko je totiž už druhou televizí, která bude Streamu obsah dodávat. Už loni v říjnu podobné partnerství uzavřela jiná komerční stanice, Prima. Ta na Stream v současné době umísťuje v podstatě kompletní svou původní produkci, celkem šestnáct pořadů včetně zábavních cyklů, politické publicistiky i nejnovějšího seriálu Přešlapy.

Také v případě Óčka bude platit, že společné fungování má být placeno z reklamy, přičemž shánět ji mají obě strany a výdělek půjde napůl. "Dohodli jsme se – stejně jako Prima -, že se budeme se Streamem dělit padesát na padesát," potvrdil Jiří Balvín.

Stream.cz podle aktuálních výsledků NetMonitor denně navštěvuje přes sto tisíc lidí (měsíčně 1,4 milionu lidí), stráví tam průměrně 11 minut za den (26 minut měsíčně). Óčko podle průzkumu Media Projekt sleduje denně 298 tisíc lidí.

Stanice si už loni založila kanál na celosvětově nejnavštěvovanějším videoserveru YouTube (patří Googlu), zveřejnila na něm ale zatím jen necelé čtyři desítky videí. Vsadit teď chce na lokálnější prostředí, a přitom nezačínat úplně od základů.

"Do budoucna se nebráníme budovat něco takového sami, ale v současné době na to kapacitně nemáme. A Stream s tím má zkušenost," vysvětluje Balvín rozhodnutí učiněné, jak říká, v revoluční mediální době.

Autor:

LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen
LETNÍ SOUTĚŽ: Přidejte svůj tip na výlet a hrajte o jednu z 10 krásných cen

Vkládejte svoje tipy na výlety s dětmi a vyhrávejte hodnotné ceny po celé léto. Sdílejte svoje oblíbená místa, hodnoťte tipy ostatních, hrajte o...