Praha je podle primátora Tomáše Hudečka není schopna tak velkou stavbu zaplatit sama, pomoci prý musí stát. V současné době město chystá stavbu prvního úseku z Pankráce do Depa Písnice.
Na nové trase pražského metra vznikne na Pankráci přestupní stanice. Stavba podle Hudečka začne právě v úseku mezi stanicí Pankrác a Depo Hostivař. Poté bude pokračovat z Pankráce na Náměstí Míru. "V budoucnu by mohla být trasa prodloužena až do stanice Náměstí Republiky," doplnil primátor.
Praha podle něj může na investici čerpat evropské dotace ve výši mezi sedmi až osmi miliardami korun. Už dříve se diskutovalo o možnosti zapojení soukromého kapitálu prostřednictvím takzvaného PPP projektu. K tomu se ale primátor nevyjádřil.
ČTĚTE TAKÉ |
V současné době město chystá výstavbu pouze zmíněné kratší verze trasy z Pankráce do Písnice. Ta má stát zhruba 30 miliard korun a podle současného vedení města má být hotova do roku 2022.
Prahou dříve zvažovaná varianta odbočky ze současné trasy metra C Pankrác nakonec padla. Jedním z důvodů bylo, že by v další fázi odbočka zkomplikovala stavbu návazného úseku, navíc by to prodloužilo intervaly na trase C.
Nová trasa D bude dlouhá přes deset kilometrů a obslouží několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Zároveň odlehčí lince C. Vznikne tak varianta k dopravně klíčovému Nuselskému mostu, který potřebuje opravu.