Závody, každý s kapacitou výroby 300 tisíc vozů, mají zahájit výrobu v letech 2016 a 2017 a mají pomoci Hyundai lépe konkurovat firmám jako Volkswagen a General Motor. Dceřiná společnost Kia Motors pak plánuje rozšířit kapacitu výroby jednoho ze svých tří závodu do roku 2016 na 450 tisíc vozů z nynějších 300 tisíc vozů.
K tématu |
Investice mají pomoci jihokorejským automobilkám udržet si na čínském trhu společný podíl více než deset procent. Do roku 2018 má jejich celková kapacita výroby v Číně činit 2,7 milionu osobních a komerčních vozů.
Hyundai má v současnosti v Číně tři závody. Výstavba nového závodu ve městě Čchang-čou má začít ve druhém čtvrtletí příštího roku a v továrně se mají začít vyrábět malé vozy do druhé poloviny roku 2016. Ve třetím čtvrtletní pak chce Hyundai zahájit stavbu závodu ve městě Čchung-čching, který bude vyrábět malé a středně velké vozy a automobily zaměřené speciálně na čínský trh. Výroba zde má začít v první polovině roku 2017.
Zpráva naznačuje, že jihokorejské automobilky zřejmě zmírnily neoficiální moratorium na zvyšování kapacity výroby zavedené zhruba před dvěma lety kvůli obavám o kvalitu, napsala agentura Reuters.