Nový Boeing 777X po dvou odkladech úspěšně absolvoval zkušební let![]() |
Podle dokumentů, které vláda zveřejnila, mají zájemci vyjádřit předběžný zájem do 17. března. Případný zájemce bude muset převzít dluh 232,87 miliardy rupií (74,6 miliardy korun) z celkového dluhu zhruba 580 miliard rupií. Podmínkou vlády však také je, že významný podíl a faktická kontrola nad aerolinkami zůstane někomu z Indie.
Aerolinky zatím drží nad vodou desetiletý záchranný úvěr 4,2 miliardy USD (96,2 miliardy korun), který získaly od státu v roce 2012. Vláda se v poslední době snaží prodat svůj ztrátový majetek, aby mohla lépe zvládat rozpočtový deficit.
Prodej by podle analytiků mohl přilákat zájem částečně kvůli tomu, že zahrnuje úplný odchod vlády z firmy. Podle deníku Business Standard už zájem o aerolinky vyjádřily indický konglomerát Hinduja Group a americký fond Interups.
Čína zastaví od března lety z Pekingu do Prahy s firmou Hainan Airlines. Praha důvod opatření nezná![]() |
Air India mají na indických letištích 4400 domácích a 1800 zahraničních slotů, tedy časů pro vzlety a přistání, na zahraničních letištích pak dalších 900. Nový majitel získá také 100procentní podíl v nízkonákladové dceřiné společnosti Air India Express a podíl 50 procent v AISATS. To je firma, která poskytuje nákladní a pozemní odbavovací služby na velkých indických letištích.
Air India mají asi 9400 stálých a zhruba 3600 smluvních zaměstnanců na dobu určitou, včetně 1850 pilotů a 4600 zaměstnanců palubního personálu. Ti všichni dostávají benefity, jako jsou zvýhodněné letenky a důchodové pojištění. V roce 2018 zaměstnanci proti prodeji firmy protestovali, zatím ale není jasné, jaký názor mají na prodej teď.
Vláda se před dvěma lety pokusila prodat v Air India 76procentní podíl a zbavit se dluhu 5,1 miliardy USD (116,8 miliardy korun). V podmínkách například bylo, že nový majitel nesmí snížit počet zaměstnanců. Počáteční zájem tehdy vyjádřily aerolinky IndiGo a Jet Airways, po zveřejnění podrobnějších podmínek se však stáhly.