Novou vlajkovou loď Jaguaru pohání přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Ten umožňuje zrychlení z nuly na 100 km za 4,2 sekundy. Jaguar XKR-S má odlehčenou hliníkovou konstrukci a speciálně upravený podvozek.
Přepracovaná geometrie kol je nastavena na tužší tlumiče a renovované řízení minimalizuje prodlevu v odezvě automobilu.
Kromě změn v provedení, které umožnily dosáhnout maximální rychlosti 300 km/h, doznal nový Jaguar také úprav po testech v aerodynamickém tunelu.
Tyto změny o čtvrtinu snížily vztlak v přední i zadní části vozu a optimalizovaly boční aerodynamickou stabilitu.
Ve vnitřním i vnějším provedení modelu Jaguar XKR-S se odráží charakter závodních speciálů značky z historie. Například sportovní kožená sedadla s uhlíkovými vlákny jsou vybavena opěrkami na ramena. Sedadla také umožňují 16 alternativ nastavení, disponují vyhříváním a pamětí.
Svou představu nového modelu Jaguaru v Ženevě představilo designérské studio Bertone. Vůz pod označením B 99 v sobě nezapře odkaz starších generací řady XJ a podle odborníků by mohl naznačovat následovníka ne příliš úspěšného modelu X-type. Zajímavostí je chybějící středový boční sloupek, což u čtyřdveřového vozu budí dojem, že jde o dvoudveřové kupé. Zadní pár dveří se otevírá proti směru jízdy.