Z toho tři čtvrtě milionu bylo vyplaceno na výhrách a nevyplacených půl milionu jako hlavní výhra poputuje jako jackpot do dalšího slosování. První týden měl být přitom co do zájmu sázejících nejsilnější.
Nejvyšší výhra, které bylo při prvním nedělním losování dosaženo, bylo 5351 korun. Průběh losování však sázkaři neměli šanci sledovat online, záznam šlo spustit až včera. Vylosovaná čísla byla na webu dostupná s dvouhodinovým zpožděním.
INFOGRAFIKA: |
"Zájem byl v době kolem nedělního losování a po něm dokonce tak velký, že došlo k přetížení serveru www.tipsestka.cz a jeho krátkodobému výpadku," vysvětluje mediální zástupce Tipsportu Jiří Hadrava.
Podle Jana Řeholy ze státního dozoru nad sázkovými hrami a loteriemi ministerstva financí proběhlo losování Tipšestky z právního hlediska v pořádku. "Zákon neukládá povinnost zveřejňovat průběh losování v televizi ani na internetu, stačí, že je veřejně přístupné," řekl LN Řehola.
Třetina trhu do dvou let
Rozpačitý nástup loterie Tipšestky je větrem do plachet společnosti Fortuna, která svoji novou loterii, na trhu již třetí v pořadí, spustila včera.
"Tady budou dva hlavní konkurenti, Fortuna a Sazka. Tipsport nepovažujeme za konkurenci, oni prodávají produkt jen na pobočkách Tipsportu. Klíčová pro úspěch je přitom dostupnost prodejních míst," řekl LN generální ředitel Fortuny Jiří Bunda, který pochybuje, že by se Tipsportu povedlo získat osm až deset procent trhu.
Fortuna má v tomto ohledu větší ambice – jejím cílem je získat do dvou let třetinu trhu s číselnými hrami a později se stát jeho lídrem. To se má povést nejen odlákáním základny sázkařů Sazky, ale díky celkovému nárůstu loterijního trhu.
"Vstup konkurence vždy způsobí růst trhu, předpokládáme jeho nárůst o 30 až 40 procent," tvrdí ředitel loterijního projektu Fortuny Martin Illner. Pokud jde o prodejní místa, těch nyní Fortuna využívá 700, do konce roku se jejich počet zvýší na dva tisíce.
Jackpot hry Fortuna Loto bude startovat na částce 10 milionů korun a měl by být vyplácen několikrát ročně. Celkem se rozděluje devět výherních pořadí, zákazníci předem znají výši výher (kromě jackpotu), které jsou pevně dané a nedělí se mezi potenciální větší počet výherců.
Ohrožené děti a vozíčkáři
Fortuna chce trumfnout konkurenci i v marketingové kampani. Zatímco Tipsport vsadil v lákání sázkařů na moderátora Leoše Mareše a Sazka na hokejistu Jaromíra Jágra, Fortuna bude hrát na city a vyrazí do boje s pomocí vozíčkářů a týraných dětí.
Chce totiž kampaň postavit na své charitativní činnosti ve stylu: čím více prosázíte, tím více pomůžete potřebným. "Chci se vrátit k původnímu poslání loterií, k charitativní činnosti," říká Bunda.
Firma prý již domluvila spolupráci s Centrem Paraple, Fondem ohrožených dětí či Kontem Bariéry, v jednání jsou i další organizace a subjekty. Zda se peníze dostanou tam, kam mají, bude kontrolovat každoroční audit.