Nižší jízdné se týká předplacených kreditových a online jízdenek. Tyto typy jízdného využívá asi 80 procent zákazníků Regiojetu.
Důvodem oznámeného snížení cen je vstup konkurence. Flixbus záměr rozšířit síť spojení o sedmnáct českých měst oznámil minulý týden. Kromě akční ceny 49 korun, za kterou bude na spojích k dispozici jen omezený počet míst, souhlasí ceny Flixbusu s výší cen, na které nyní zlevnil RegioJet.
Jedinou výjimkou je spojení z Prahy do Liberce, kde společnost podnikatele Radima Jančury šla s cenou níže než konkurence.
Pro společnost Student Agency, která dopravu pod značkou RegioJet provozuje, nejde o první cenovou válku v autobusové dopravě. Už šest let trvají soudní spory mezi ní a společností Asiana, kterou žluté autobusy vytlačily z linky mezi Prahou a Brnem.
Kvůli zneužití dominantního postavení na trhu následně potrestal Student Agency Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pětimilionovou pokutou. Firma verdikt antimonopolního úřadu napadla u soudu, nicméně celý proces doposud není ukončen.
Leo Express koupil padlého dopravce Locomore. Má vstupenku na německé koleje |
Podle antimonopolního úřadu nebyla pokuta udělena za nízké ceny, které byly výhodné pro cestující, ale proto, že jejich cílem bylo vytlačit z trhu konkurenci. Asiana po příchodu na linku nastavila ceny na 50 korunách.
Student Agency, která na trhu získala dominantní postavení, v reakci na to pro majitele kreditních jízdenek snížila jízdné ze 150 na 50 korun u spojů, které vyjížděly ve stejnou dobu jako autobusy Asiany. Poté, co Asiana z trhu odešla, se ceny zvýšily na 95 korun.