Čtvrtek 7. listopadu 2024, svátek má Saskie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Jančurův RegioJet vítá novou konkurenci na českém trhu sražením cen

Ekonomika

  14:35
PRAHA - Tuzemský dopravce RegioJet snížil od čtvrtka cenu jízdného u pětice linek, na kterých od čtvrtka začala jezdit konkurence zelených autobusů německé společnosti Flixbus. Nižší jízdné v RegioJetu čeká cestující na linkách z Prahy do Brna, Českých Budějovic, Českého Krumlova, Plzně, Liberce a Karlových Varů.

Společnost Student Agency si pořídila 45 autobusů Irizar i8. Na snímku majitel společnosti Radim Jančura. foto:  Petr Topič, MAFRA

Nižší jízdné se týká předplacených kreditových a online jízdenek. Tyto typy jízdného využívá asi 80 procent zákazníků Regiojetu.

Důvodem oznámeného snížení cen je vstup konkurence. Flixbus záměr rozšířit síť spojení o sedmnáct českých měst oznámil minulý týden. Kromě akční ceny 49 korun, za kterou bude na spojích k dispozici jen omezený počet míst, souhlasí ceny Flixbusu s výší cen, na které nyní zlevnil RegioJet.

Jedinou výjimkou je spojení z Prahy do Liberce, kde společnost podnikatele Radima Jančury šla s cenou níže než konkurence.

Společnost Student Agency si pořídila 45 autobusů Irizar i8. Na snímku majitel...
Společnost Student Agency si pořídila 45 autobusů Irizar i8.

Pro společnost Student Agency, která dopravu pod značkou RegioJet provozuje, nejde o první cenovou válku v autobusové dopravě. Už šest let trvají soudní spory mezi ní a společností Asiana, kterou žluté autobusy vytlačily z linky mezi Prahou a Brnem.

Kvůli zneužití dominantního postavení na trhu následně potrestal Student Agency Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pětimilionovou pokutou. Firma verdikt antimonopolního úřadu napadla u soudu, nicméně celý proces doposud není ukončen.

Leo Express koupil padlého dopravce Locomore. Má vstupenku na německé koleje

Podle antimonopolního úřadu nebyla pokuta udělena za nízké ceny, které byly výhodné pro cestující, ale proto, že jejich cílem bylo vytlačit z trhu konkurenci. Asiana po příchodu na linku nastavila ceny na 50 korunách.

Student Agency, která na trhu získala dominantní postavení, v reakci na to pro majitele kreditních jízdenek snížila jízdné ze 150 na 50 korun u spojů, které vyjížděly ve stejnou dobu jako autobusy Asiany. Poté, co Asiana z trhu odešla, se ceny zvýšily na 95 korun.

Autor: