130 let
Pepsi je jednou ze značek, které patří pod portfolio PepsiCo

Pepsi je jednou ze značek, které patří pod portfolio PepsiCo | foto: Reprofoto

Karlovarské minerální vody koupily českou PepsiCo, dostaly souhlas ÚOHS

Ekonomika
  •   7:57aktualizováno  8:43
PRAHA - Český Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil koncernu Karlovarské minerální vody (KMV) nákup firmy PepsiCo. Již dříve tak učinily úřady na Slovensku a v Maďarsku.

Česká PepsiCo se loni po dvou letech ve ztrátě dostala do zisku, rostly jí tržby

Informovali zástupci KMV, cenu nákupu firma nesdělila. Obchod byl oznámen letos v lednu. Podle firmy se tak KMV stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

Podle Pavla Nováka, který KMV mediálně zastupuje, je obchod po právní i finanční stránce vypořádaný, nyní se začne s provozním spojováním. ÚOHS se nákupem zabýval od dubna. PepsiCo CZ s.r.o. byla dosud součástí mezinárodní společnosti PepsiCo Inc.

Skupina KMV, kterou vlastní italská rodina Pasquale, je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V Česku vyrábí vedle minerální vody Mattoni pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Své produkty vyváží do 20 zemí. KMV mají 11 závodů, z toho sedm v ČR. Pracuje pro ně 2400 zaměstnanců a mají obrat kolem 12,5 miliardy korun.

„Akvizice bude dokončena v následujících měsících,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale. Převzetím poboček PepsiCo získaly KMV tři firmy, které mají dohromady zhruba 900 zaměstnanců a dva výrobní závody.

Celková výše tržeb společnosti PepsiCo v česku, na Slovensku a v Maďarsku je zhruba 4,2 miliardy korun. ÚOHS posuzoval výrobu a prodeje nealkoholických nápojů a slaných pochutin, PepsiCo vyrábí například chipsy pod značkou Lay´s. Česká PepsiCo se loni po dvou letech ve ztrátě dostala do zisku 654 tisíc korun. Tržby vzrostly meziročně o zhruba 355 milionů na 2,75 miliardy Kč.

KMV jsou hlavním hráčem na trhu přírodních a ochucených vod, nyní jsou třetí i na trhu sycených nealkoholických nápojů, po spojení mají značky Pepsi, Schweppes, Mirinda či 7Up. Posilují také v kategorii džusů se značkami Granini a Toma.

Skupina KMV vlastní i značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a na Ukrajině. Ve všech zemích, kde KMV podniká, zaměstnává zhruba 1500 lidí.

Autor: ČTK