Jak prozradil v rozhovoru pro server Týden.cz, je tam zaměstnán jako "řadový systémový specialista." Podle Kasalových slov se nejedná o žádnou manažerskou pozici.
Cargo chce expandovatČeský železniční nákladní dopravce ČD Cargo se podle deníku E15 bude ucházet o polskou státní firmu ze stejného oboru PKP Cargo. Soutěž o těsně nadpoloviční podíl v PKP Cargo vypsaly mateřské polské dráhy PKP minulý týden. Pokud by české Cargo uspělo, vznikl by na evropském trhu železniční gigant srovnatelný s nákladní dopravou Deutsche Bahn. |
Na dotaz jak je pro svou novou funkci kvalifikován Kasal odpověděl podrážděně. "Za prvé jsem strojař, to vám možná po těch letech už uniklo. Za druhé to, co dělám, je na rozhraní obchodu a odbornosti," vysvětlil šedesátiletý politik.
Jméno člověka, který ho s nabídkou práce oslovil Kasal marně loví v paměti. "Takhle narychlo si neuvědomuji, jak to přesně bylo. Poprvé jsem jednal s předsedou představenstva Jiřím Vodičkou. Poté se rozběhla jednání ještě s dalšími lidmi."
Kasal a Věci veřejnéKasalův nástup do ČD Carga vzbuzuje ještě další otázky. Při podzimních senátních volbách totiž kandidoval nejen v dresu své KDU-ČSL, ale i s podporou Věcí veřejných. Právě místopředseda Věcí veřejných a současně ministr dopravy Vít Bárta má České dráhy ( a tedy i Cargo) ve své kompetenci. Nedávno se osobně angažoval například ve výběru firemního ombudsmana drah, kterým se stal bývalý šéf pražské ZOO Petr Fejk. |
Na plat ve státní firmě si však bývalý místopředseda sněmovny nestěžuje. "Já si nestěžuji, naopak. Podívejte, mám ještě zkrácený miniúvazek na Vysoké škole v Jihlavě, kde přednáším, a to mi stačí," popisuje Kasal.
Pokud by někoho napadlo, že se nové Kasalovo angažmá řadí mezi tzv. trafiky pro vysloužilé politiky, exposlanec ho rychle vyvede z omylu. "Tento post zastávám navzdory své politické příslušnosti. Ve straně jsem stále aktivní," uzavírá v rozhovoru Kasal.