Myšlenku interaktivních zdravotních a životních pojistných smluv zpopularizovala už dříve značka Vitality, mezinárodní partner Johna Hancocka. Svým pojištěncům nabízela například zlevněné hodiny Apple, pokud budou propojené s jejich pojistnou smlouvou. John Hancock představil svoji první interaktivní pojistnou smlouvu v roce 2015, nyní chce systém rozšířit na všechny pojistné smlouvy.
Advokáti, kteří se zabývají ochranou osobních údajů, ale varovali, že pojišťovna by mohla potrestat ty, kteří nedosáhnou vymezených cílů. „Samozřejmě americký antiutopický stát zkombinuje pojištění s odtučňovací kůrou. Vítejte v pekle,“ řekl Matt Stoller, člen Open Market Institutu, nevládní organizace, která se snaží upozorňovat na nebezpečí politického a ekonomického monopolu v USA.
Pojišťovna na výrok reagovala tím, že systém je přísně regulovaný a každá změna v sazebníku musí být odůvodněna. John Hancock navíc sdělil svým zákazníkům, že se nemusí zapojit, aby byli pojištění, jen nebudou moci čerpat slevy.
John Hancock je americká pojišťovna, která vznikla už v roce 1862 a v různě pozměněných podobách funguje dodnes. Data zjištěná firmou Vitality uvádějí, že jejich pojištěnci žijí v průměru o 13 až 21 let déle než zbytek pojištěnců.