Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Kia pro_cee’d: pohádka o tygřím čenichu

Ekonomika

  10:00
Třídveřová Kia pro_cee’d prošla modernizací, ale možná to ani nepoznáte. To nejpřínosnější totiž vidět není.

Kia pro_cee'd foto: Lidové noviny

Kia cee’d se pro korejskou značku stala jistým milníkem. Dokázala, že doby, kdy korejská auta lákala jen cenou, jsou pryč. Ingredience složené z rozumné prostornosti, slušných jízdních vlastností a lákadla sedmileté záruky – to vše zabalené do líbivé karoserie – vytvořily z prvních vozů Kia navržených pro evropský trh prodejní hit.

Interiér vozu Kia cee´d.

Cee’d se prezentuje jako nikoliv korejské, nýbrž evropské auto. Vyrábí se totiž na Slovensku. K pětidveřovému hatchbacku se navíc připojila nebývale atraktivní třídveřová verze připomínající kupé.
Nižší a delší, s pětidveřovou variantou sdílející jen kapotu a přední blatníky. Navíc za podobné peníze. Z nějakého záhadného důvodu se oficiálně jmenuje pro_cee’d. Ano, s malými písmeny a s podtržítkem.

KIA _PRO CEE'D 1,6 CVVT

Rozměry:  4260x1790x1450 mm
Zavaz. prostor: 340l
Hmotnost:  1257kg
Motor: zážehový 4válec, 1,6 l
Výkon:  92 kW (125k)
Zrych. na 100 km/h: 10,8 s
Nejvyšší rychl.:  192km/h
Komb. spotřeba:  6,1 l / 100km
Cena:  304 980 Kč

A právě třídveřový cee’d byl nedávno modernizován, téměř rok a půl po vylepšení pětidveřové verze. Největší změnou je inovovaná příď s jinými světlomety, mlhovkami a značkou tak vyzdvihovaným "tygřím nosem", který má maska chladiče připomínat. Tento motiv měl vozu dodat dravost, alespoň na pohled. Tohle auto totiž zas tak velký dravec není. Dravě vypadá, ale i s nejsilnějším benzinovým motorem se může měřit spíše se slabšími verzemi hrstky svých rivalů. Ne že by mu šestnáctistovka nestačila, brzdou provozu rozhodně nebude.

Kia cee´d.

Navíc má konečně šestistupňovou převodovku, takže při rychlých dálničních přesunech již posádku neruší hluk vytočeného motoru a nižší otáčky znamenají také nižší spotřebu, která se při rozumné jízdě pohybuje mezi šesti a sedmi litry a při dálničním limitu zhruba o litr výše. Kia pro_cee’d jezdí dobře, ale její atraktivní tvary slibují více, než dokáže splnit samotné auto. Ne že by mělo nějakou zásadní slabinu. Má jiné nastavení odpružení i tužší karoserii. Vyspělý podvozek není moc měkký ani tuhý a nabízí příkladnou stabilitu jak na dálnici, tak na horších silnicích.

Převodovka řadí zlehka a přesně, řízení je precizní, jen by mohlo být více sdílné, ač se oproti původnímu pro_cee’du zlepšilo. Je to schopné auto – ovšem ne sportovní.

Kia cee´d.

Kia pro_cee’d ale možná ani nechce být "sportovní". Má jiné přednosti. Je to líbivé auto hrající si na kupé, které však netrpí kompromisy u kupé obvyklými. Téměř stejně prostorné jako pětidveřová verze, se slušným kufrem a kvalitním interiérem, jehož největší slabinou je jen horší přístup na zadní sedačky.
Takové "lidové Audi A3", se kterým má mnoho společných rysů. Ovšem mnohem levnější. A nevadí, že si proklamované "tygří masky" možná ani nevšimnete.

Autor:
Témata: Auto, Kia, Slovensko

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...