Pátek 18. června 2021svátek má Milan 31 °C skoro jasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Byznys

Kofole za uplynulý rok klesly tržby. Vysvětluje to změnou obchodního modelu

Kofola. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kofola. | foto: Reprofoto

OSTRAVA Nápojářské skupině Kofola loni klesly tržby meziročně o 2,7 procenta na sedm miliard korun. Snížily se rovněž její provozní zisk, a to o 8,2 procenta na 541 milionů korun, a ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) o 3,5 procenta na 1,06 miliardy korun. Kofola v pondělí poskytla tyto údaje. Za poklesem tržeb je podle Kofoly změna obchodního modelu v Polsku, kde firma zefektivnila svou výrobu a zavřela jeden ze tří výrobních závodů.

„Výsledek je v souladu s naším očekáváním. Předchozí sezona byla díky počasí extrémně vydařená a navázat na ni stejným tempem byl tvrdý oříšek. Vedle toho jsme se museli postavit čelem k situaci v Polsku, což přineslo dodatečné komerční náklady, zejména v marketingu,“ uvedl finanční ředitel skupiny Daniel Buryš.

Kofola uvedla, že v Česku, na Slovensku i v adriatickém regionu se jí loni dařilo a při vyloučení Polska tam tržby skupiny meziročně vzrostly o 7,8 procenta a ukazatel EBITDA o 6,6 procenta. Největším tahounem tradičně byla značka Kofola, dále značky Rauch, Vinea a Radenska.

Na konci loňského roku Kofola prostřednictvím slovinské skupiny Radenska dokončila akvizici chorvatského producenta minerálních vod Studenac. Radenska se členem skupiny Kofola stala předloni.

Freshabary UGO budou růst

Narostla další značka UGO, která prostřednictvím 73 UGO Freshbarů a Salaterií zvýšila tržby meziročně o 53 procent, což je nárůst o více než 100 milionů korun. „V roce 2017 bude UGO nadále rozvíjet koncept UGO Salaterií a připraví jej do formy franšíz. Chce také investovat do otevírání nových UGO Freshbarů a rozšířit distribuční místa pro UGO paskalizovanou šťávu v lahvičkách,“ sdělila Kofola.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola.

Lékařské špičky v kauze obřích pojistných podvodů. Hrozí jim až 10 let

Pojistky před soudem. Případem rozsáhlých pojistných podvodů se škodou zhruba... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Uznávaní doktoři „léčili“ neexistující zranění. V kauze tří stovek pojistných podvodů za 50 milionů korun je obžalováno...

Procházku vypnu, slibuje Rakić. Uznávaný sudí analyzuje: Dokázal by to, ale...

Rakušan Aleksandar Rakic si už Jiřího Procházky všiml. A chce mu v UFC srazit... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Z Jiřího Procházky se mezi konkurenty polotěžké váhy UFC (93 kg) stává žádané zboží. O novou dvojku divize si hlasitě...

Nejproočkovanější země světa zavádí tvrdá opatření. Covid mají i očkovaní

Ruská vakcína Sputnik V. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na Seychelách vyskočil součet všech případů za více než rok pandemie v posledních třech dnech o třináctinu. Problém je...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!