130 let
Retail park v ulici Generála Píky v Českých Budějovicích

Retail park v ulici Generála Píky v Českých Budějovicích | foto: Petr Lundák, MF DNES

Premium

Rozvoj retailových parků podpořila i pandemie. Co ale brzdí růst nyní?

Ekonomika
  •   10:00

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Ačkoli pandemie koronaviru uštědřila maloobchodnímu sektoru velkou ránu, výstavbu nových nákupních center neochromila. Developeři se v současné době místo výstavby velkých center více soustředí na takzvané retailové parky, se kterými se snáz dostanou i do menších měst.

Většinou se nacházejí na jejich okraji v těsné blízkosti potravinových řetězců. Výhodou je, že každá prodejna disponuje vlastním vchodem přímo z parkoviště.

„Retailové parky byly oblíbeným konceptem už před pandemií, ale jejich atraktivita vlivem pandemie a souvisejících opatření ještě vzrostla. Láká jak developery, investory, tak i obchodníky,“ řekl serveru Lidovky.cz Tomáš Míček, vedoucí retail sektoru a oddělení správy obchodních center v realitně-poradenské společnosti CBRE. „Česká republika v současné době nabízí více než 250 nákupních parků. Jsou specifické zejména tím, že hlavním kotevním nájemcem bývá hypermarket či supermarket, který je doplněn o další kategorie nájemců z mnoha segmentů.“

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Lenka D. Jančarová
  • Vybrali jsme pro Vás