Čtvrtek 2. prosince 2021, svátek má Blanka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Kostka ledu s jahodou či citronem. Bláznivý nebo geniální projekt?

Ekonomika

  10:10
PRAHA - Taťána Višková vyrábí ledové kostky s ovocem, mátou a kávovými zrny, které mají být ozdobou koktejlů. Na rozdíl od všech, kteří si doma dokážou zmrazit kus ovoce do ledu, si ovšem nechala svůj nápad patentovat. A chce s ním podnikat.

Kostka ledu s nápadem foto: Shutterstock

Jenže pro rozjezd podnikání jí chybí peníze. Aby získala potřebný milion korun, zúčastnila se soutěže České televize Den D i akce Milionový nápad, kde chtěla najít investora. Ačkoli zatím vhodného partnera nezískala, svému nápadu pevně věří. V naději ji udržují pozitivní ohlasy z obou soutěží i od barmanů, kteří její ledy již využívají.

Taťána Višková

Paní Višková navíc nezůstává jen u prvního nápadu s ovocem. Nově chce se speciálními ledy zaujmout i firmy. "Nově jsem si podala užitný vzor na formu a výrobní postup ledových kostek, kde budou loga, znaky, čísla či písmena, které budou plasticky a případně i barevně vystupovat z kostky ledu," vysvětluje Višková novinku, která cílí hlavně na různé firemní akce a rauty.

Ačkoli se její projekt zatím rozjíždí, už má namířeno i do zahraničí. "Právě je v jednání vývoz do Itálie a další země plánujeme," říká Višková. Podle ní jsou právě přímořská letoviska ideálním místem, kde by podniky měly ledy s ovocem a mátou nabízet.

Zatím ale kvůli potížím s rozvozem prodává ledy jen podnikům na Vysočině, kde je vyrábí. "Na další rozšíření, abychom mohli zásobovat i podniky mimo Vysočinu, hledáme investora. Pokud bychom tak získali potřebný milion korun na mrazicí boxy, mohli bychom vyrábět tisíc a víc kilogramů ledových kostek denně a zásobovat tak zájemce v celé republice," vysvětluje Višková.

Už nyní přitom mají podle podnikatelky největší zájem o nestandardní ledové kostky především cateringové společnosti a music bary či diskotéky. "Nejvíc se zatím prosadily ledové kostky s jahodou a s citronem," dodává Višková. Se svým projektem už oslovila i velkoobchodní řetězec Makro. "Měli sice zájem, ale požadují několikaměsíční splatnost, a to si bohužel v začátcích nemůžeme dovolit," řekla Višková. Svého nápadu se ale nevzdává. "Máme velmi pozitivní ohlasy, tak věřím, že se to povede."

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...