Neděle 26. června 2022, svátek má Adriana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Krabicová vejce z Agrofertu ocenění nakonec nedostanou. Politika, zuří firma

Ekonomika

  14:45
PRAHA - Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) neudělí značku Regionální potravina „tekutým“ vejcím společnosti Papei z koncernu Agrofert. Produkt firmy Papei s názvem Chytrá vejce vzniká tak, že se slepičí vejce rozbijí, tepelně ošetří a nalijí do krabiček.

Vejce od firmy Papei z koncernu Agrofert. foto: Papei

Koncern Agrofert, který donedávna vlastnil bývalý vicepremiér Andrej Babiš (ANO), je jedním z čelních českých producentů potravin. O tom, že by společnost měla podle hodnotitelů ocenění získat, informoval v červenci Státní zemědělský intervenční fond.

Na problém ve středu upozornil server Aktuálně.cz. Firma mluví o předvolebním boji.

Boj superpekáren: firma se dál soudí, nechce vracet 100 milionů Agrofertu

„Přijde nám to úplně absurdní. Je to snad poprvé v historii, kdy ministr říká, že nebude respektovat závěry odborné čtrnáctičlenné poroty. Všechny podmínky pro udělení jsme splnili. Dokonce jsme už od poroty obdrželi poštou oznámení, že jsme na získání značky byli navrženi,“ řekl mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka. Podle něj se ministr „snaží zatáhnout vajíčka“ do předvolebních šarvátek.

Ministerstvo argumentuje, že šéf resortu se může na základě doporučení rozhodnout jakkoliv, žádná garance ocenění podle úřadu není. „V historii udělování značky Regionální potravina tuto možnost již ministři zemědělství taktéž využili, jednalo se například o výrobek Jelení salám v Královéhradeckém kraji v roce 2011 nebo o výrobek Borůvkový džem v Plzeňském kraji v roce 2014,“ dodala mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Kdo značku dostal

Nejčerstvějšími držiteli značky se tento týden stalo osm pochutin z Moravskoslezského kraje.

Mezi oceněnými výrobky jsou například hovězí šunka nejvyšší jakosti od Řeznictví H+H, farmářský sýr od Vojtěcha Menšíka z Kunčic pod Ondřejníkem nebo karamelový věneček Družstva Naproti.

Stát loni zadal po výběrovém řízení zakázku na propagaci regionálních potravin. Za dvouletou propagaci platí 57 milionů korun. Každoročně značku získá kolem stovky potravin. Hanzelka uvedl, že pro firmu nejde o finanční plnění. Jediné, co měl produkt podle něj získat, byla možnost využití loga na obalu.

Autor:

Nadané děti mají společné rysy. Rodiče to někdy nepoznají, říká expert Mensy

Premium Pouhá dvě promile populace – tedy jenom jeden člověk z pěti set – má IQ vyšší než 150. Zhruba každý padesátý má přes...

Cesta do Chorvatska 2022: Jak projet rozkopané Slovinsko a tankovat v Maďarsku

Premium Dobrá zpráva pro dovolenkáře mířící autem na Jadran. Cesta byla letos hladká, na nejrychlejší trase přes Vídeň, Graz...

Ekonomie hlouposti: počet hlupáků „v oběhu“ je vyšší, než si myslíte

Premium Hloupí lidé patří ekonomicky k nejnebezpečnějším. Za hloupé je třeba považovat ty, kteří škodí druhým i sobě samým. V...

Recenze 100% přírodního Bi-Oilu: Stojí za to si ho pořídit?
Recenze 100% přírodního Bi-Oilu: Stojí za to si ho pořídit?

6 redaktorek, žen různého věku, s rozdílnými zkušenostmi i pokožkou, otestovalo Bi-Oil Pečující olej (Přírodní). Každou z nich trápí něco jiného –...

Mohlo by vás zajímat