Pátek 21. ledna 2022, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Krize si našla už i nejluxusnější hotely

Ekonomika

  12:53
PRAHA - Globální ekonomická krize v prvních měsících letošního roku zásadně zasáhla také nejluxusnější hotely v Praze. Podle předběžných čísel poklesla obsazenost pětihvězdičkových hotelů v únoru o 40 procent.

Podle předběžných čísel poklesla obsazenost pětihvězdičkových hotelů v únoru o 40 procent. foto: Siko

"V lednu a v únoru pokračoval propad, nejhůře postiženy byly nejluxusnější hotely," uvedl na Žofínském fóru o krizi v cestovním ruchu šéf agentury CzechTourism a kandidát na ministra pro místní rozvoj Rostislav Vondruška. To je podle něj rozdíl oproti minulému roku, kdy se dražší ubytování přes celkový propad hotelnictví stále těšilo z růstu.

Počet zahraničních turistů v ČR se loni snížil o 25.000 na 6,653.000. Ačkoliv jde téměř o stagnaci, je to první pokles od povodňového roku 2002. Nejhorší částí roku byly pro podnikatele v cestovním ruchu poslední tři měsíce. Počet cizinců se meziročně snížil o 6,3 procenta. Letos se očekává větší propad.

Na krizi loni doplatily úbytkem hostů především penziony, hotely bez hvězdiček a kempy. Jak uvedl Vondruška, mediální dopad finanční krize v cestovním ruchu je často větší než její skutečný vliv na finanční situaci domácností.

V rámci rychlého průzkumu CzechTourismu v Rakousku uvedlo 70 procent respondentů, že krizi dosud nepocítilo, 80 procent z nich však omezí letos výdaje. První na řadě v úsporách je přitom cestovní ruch.

CzechTourism hodlá letos pomoci příjezdové turistice několika marketingovými kampaněmi v zahraničí. Jedna z největších se uskuteční na portálu pro on-line rezervace hotelů Expedia. Na kampani za 200.000 USD (4,2 mil. Kč.) budou spolupracovat město Praha, Letiště Praha, CzechTourism a 37 pražských hotelů.

Kampaň bude zaměřená například na USA, Kanadu, Británii, Německo, Francii, Itálii nebo Nizozemí. Vondruška v nadsázce připomněl i pozitivní dopad krize. "Před rokem by nebylo možné tuto kampaň za 200.000 dolarů pořídit," uvedl. Podobně zlevnila i možná reklama na televizi CNBC, která by mohla v létě uvést krátké tříminutové propagační spoty českých regionů.

Autor:

ANALÝZA: Tři důvody, proč Rusko vpadne na Ukrajinu. A tři další, proč ne

Premium Copak se asi odehrává v hlavě Vladimira Putina? To je otázka, kterou dnes řeší celý svět. Ruský prezident rozehrál...

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nevěra dříve či později vztah zničí. A není cesty zpět, říká filmařka Sedláčková

Premium Vede doslova dvojí život ve dvou zemích. Ve Francii pracuje Andrea Sedláčková především jako střihačka filmů, u nás...

Víme, co se děje: Novinky v asistované reprodukci od ledna 2022
Víme, co se děje: Novinky v asistované reprodukci od ledna 2022

Od letošního roku platí nová pravidla ohledně asistované reprodukce. Prodlužuje se doba, kdy žena může podstoupit umělé oplodnění hrazené...