Kolaps na letišti bude mít dohru. Co si může poškozený pasažér nárokovat a jak toho dosáhnout

Premium

V případě opožděných letů či zavazadel mají cestující nárok na odškodnění. | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

  19:20
V případě opožděných letů či zavazadel mají cestující nárok na odškodnění. Musí ovšem sami prokázat jejich oprávněnost.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Evropská letecká přeprava nezažívá v posledních dnech jednoduché období. Letecké společnosti i cestující čelí masivnímu zpožďování letů, na Letišti Václava Havla Praha se nedaří včas nakládat a vykládat zavazadla. I když se prý situace postupně vrací do normálu, bude mít zřejmě pro řadu aerolinek dohru v podobě kompenzací cestujícím, jejichž let neproběhl tak, jak měl.

Letiště neumí zaplatit za práci, a tak „nemá lidi“

Nahrazování škod v případě zpoždění nebo zrušení letů se řídí nařízením EU 261/2004. Vztahuje se na všechny lety v rámci Evropské unie. Platí také pro evropské i mimoevropské aerolinie, pokud letí z EU (a Švýcarska) směrem ven. Když jde o let zpět do EU, týká se evropských aerolinek, ale těch mimoevropských už ne.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.