První malý Lexus není jiný jen na pohled. Luxusní značka koncernu Toyota se dávno před svými soky soustředila na hybridní pohon a nyní hraje vabank.
Novinka CT 200h se totiž prodává jen jako hybrid kombinující
Lexus CT 200hRozměry 4320x1765x1430 mm |
První dojmy jsou slibné. Usednete do perfektně zpracovaného interiéru, na sportovně nízkou sedačku a uchopíte volant, který skvěle padne do ruky. Zmáčknete startovací tlačítko, rozsvítí se přístroje, zařadíte D, a pokud je baterie nabitá, vůz se takřka neslyšně rozjede na elektrický pohon.
Ten může vystačit až do rychlosti 45 km/h, ale pokud se budete chtít dynamičtěji rozjet z křižovatky, naskočí spalovací motor. To však neznamená, že by Lexus CT 200h ve městě nefungoval.
Naopak, právě zde dostojí slibům nízké spotřeby a emisí. Při citlivé práci s plynovým pedálem toho hodně ujede jen na tichý elektrický pohon. Pomocí speciálního režimu volitelného ovladačem převodovky lze také více využívat rekuperačního brždění nabíjejícího baterie a pak uspořenou energii využít. Tak se lze skutečně dostat na bezkonkurenční spotřebu kolem čtyř litrů na 100 kilometrů.
CT 200h funguje opačně než běžná auta: nejmenší žízeň má právě při popojíždění ve městě. Jakmile z něj vyjedete, počítejte se stále slušnou spotřebou kolem pěti nebo šesti litrů a na dálnici zhruba se sedmi. Na hladkých silnicích se drží skvěle, má velmi schopný podvozek, tuhou karoserii, nízké těžiště a dobré rozložení hmotnosti.
Jen si budete muset zvyknout na to, že jakoukoli vaši snahu o zrychlení drží převodovka s plynule měnitelným převodem v pásmu středních až vysokých otáček. Vůz tak není nijak svižný a moc nepomůže ani sportovní režim.
Jakmile se ale silnice zhorší, začne po ní auto nepříjemně poskakovat, zvláště když obouvá efektní velké ráfky. A na městské dlažbě, na niž jsou hybridy hlavně určeny, vás pořádně vytřese.
Tohle auto je zkrátka trochu schizofrenik. Kde pohon CT 200h funguje nejlépe, tam je samotné auto nejhorší – a k využití schopného podvozku mu naopak chybí výkon. Lexus CT 200h je hezkou ukázkou moderní techniky, ale tak trochu neví, čím chce vlastně být.