Místo do proslulých „miliardářských“ přístavů v Saint-Tropez nebo Antibes míří vlastníci lodí do levnějších destinací v Itálii nebo Španělsku. Méně tam stojí nejen poplatky v přístavech, ale také palivo a posádka.
Autobusy s dětmi nesmí ve Francii vyjet. O víkendu za to hrozí pokuta a odstavení |
Za vysoké ceny na Riviéře může částečně přísné vymáhání předpisů EU týkajících se prodejních cen paliva pro lodě, vysoké francouzské daně a povinné sociální odvody za personál.
Místní úřady tak mají obavy ze ztrát hrozících místním podnikům a z poklesu počtu pracovních míst. Starostové Nice a Toulonu a další místní činitelé se proto tento týden obrátili na prezidenta Emmanuela Macrona s prosbou o pomoc.
Uvedli mimo jiné, že při čerpání paliva do 42 metrů dlouhé jachty v Itálii místo ve Francii ušetří majitel lodi díky rozdílu v dani téměř 21 tisíc eur (přes půl milionu korun) týdně. Rozdíl v nákladech na sedmičlennou posádku je pak 300 tisíc eur (7,3 milionu korun) ročně.