130 let

Toaletní papír. | foto: Profimedia.cz

Premium

Žijeme v době zkracování: za stejnou cenu je v obchodě kratší rtěnka i toaletní papír

Ekonomika
  •   20:09

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Český maloobchod v říjnu zaznamenal největší propad od dubna 2020. Tržby poklesly o 9,4 procenta. Výrobci se proto usilovně snaží přilákat zákazníky, aniž by museli výrazně zdražit. Část jich reaguje tím, že sníží množství nebo váhu výrobku. Zákazník tak dostane méně za stejnou cenu.

„Setkali jsme se s případem, kdy si spotřebitel stěžoval na změnu velikosti balení toaletního papíru, kde se nacházelo méně útržků,“ řekla pro Lidovky.cz ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Podobným směrem se vydávají také někteří výrobci kosmetiky.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Lenka D. Jančarová
  • Vybrali jsme pro Vás