Už nyní jde o bolestivé místo, kde se sbíhají dopravní proudy z Jižní spojky, městských tunelů a přetížené Strakonické. Když přišlo v online rozhovoru na přetřes řešení tamní už tak složité dopravní situace, přinesl náměstek pražské primátorky sdělení, ze kterého musí pražské i přespolní řidiče mrazit.
„U Barrandovského mostu mám pro vás asi horší zprávu, než byste čekal. Během tří až čtyř let budeme muset zahájit komplexní rekonstrukci mostu, což způsobí zřejmě problémy v dopravě. Ale říkám otevřeně, že raději most opravíme, než aby se dostal do stavu, v jakém je Libeňský most,“ odpověděl Dolínek čtenáři s odkazem na havarijní stav mostu v Holešovicích.
Na další dotazy serveru Lidovky.cz však nechtěl délku oprav ani jejich rozsah v tuto chvíli upřesňovat. „Na to potřebujeme ještě několik měsíců příprav. Časový plán zatím nemám,“ reagoval radní pro dopravu.
Na jaká témata ještě čtenářům odpovídal?
Plán postavit metro D kvůli problémům s výkupy pozemků nejprve bez stanic
Nejsem naivní, naopak jsem přesvědčen, že metro D včetně stanic skutečně postavíme. Věřím tomu natolik, že jsem za to dal veřejně svou politickou hlavu na špalek.
Architektonické soutěže na nové stanice metra
Tam, kde to můžeme udělat, již nyní architektonické soutěže vypisujeme. Pokud jde o prodloužení trasy metra A a část stanic chystané trasy D, tak tam již bylo v minulosti uděleno územní rozhodnutí na tehdejší projekt, pokud bychom jej chtěli zásadně měnit, museli bychom celý několikaletý proces absolvovat znovu. Ale udělali jsme kus práce i v rámci stávajícího návrhu a ten je nyní o mnoho lepší. Další vylepšení přinesou výtvarné soutěže.
Všechny otázky a odpovědi z rozhovoru naleznete ZDE |
Dopravní podnik se snaží na základě zadání mých předchůdců zejména šetřit. My se snažíme o změnu přístupu a dbát, samozřejmě ale v rámci rozumných nákladů, i o autentičnost. Příkladem je vypsání architektonických i výtvarných soutěží.
Ucpaná Praha
Letos jsem získal rekordní finanční částku na opravy chodníků a komunikací, takže je uzavírek hodně. Uvědomuji si, že způsobují dopravní komplikace, ale jsem přesvědčen, že opravovat musíme, protože Praha má v této oblasti obrovský vnitřní dluh z minulosti. Pokud bychom neopravovali, brzy by se nám to krutě vymstilo, hrozily by havarijní vztahy.
Městský okruh a pokračování tunelu Blanka
Městský okruh bude dostavovat Praha - již jsme zahájili proces výběru projektantů.
Blanka je úspěšný projekt, za rok komplexem projelo 30 milionů řidičů. Samozřejmě je třeba pokračovat, dostavět Městský okruh i další stavby jako třeba Radlickou radiálu. Pro pražskou dopravu je pak samozřejmě zásadní mít i Pražský okruh. Děláme ale i dílčí úpravy v problémových lokalitách.
Městská část Praha 9 pokračování Vysočanské radiály nepodporuje. Vedeme s nimi tedy v tomto směru diskusi. Ale mám pro vás dobrou zprávu, v oblasti přípravy Radlické radiály se nám daří velmi dobře za podpory městských částí Praha 5 a 13.
Vybudování Břevnovské radiály se nyní jeví jako neopodstatněné, území by zřejmě neuneslo takový dopravní tok. Nicméně situace se stále prověřuje.
Nové koleje pro tramvaje
Jsem rovněž zastáncem trati z Podbaby do ZOO a dále k Mazurské. Už se mi tuto trať povedlo ukotvit v návrhu budoucích tramvajových tratí a rovněž v územním plánu.
Plánuje se prodloužení tramvajové trati do Petrovic a Horních Měcholup.
Dokončení Pražského okruhu
Pražský okruh staví stát a my děláme maximum proto, aby zejména stavba č. 511, tedy propojka dálnic D1 a D11, mohla vzniknout co nejrychleji. V minulém týdnu jsem se také dohodl s panem premiérem Sobotkou na vzniku odborné skupiny na nejvyšší úrovni ve věci dostavby celého Pražského okruhu.
Všechny otázky a odpovědi NALEZNETE ZDE.