Sobota 27. listopadu 2021, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Marže řetězců u riflí a triček dělá i 150 procent

Ekonomika

  18:00
PRAHA - Prodávají televize, přesto se jejich marže liší o desítky procent. A stejné je to i s oblečením a botami. U nich si některé řetězce v Česku přirážejí i více než sto procent.
Výprodej

Výprodej foto: Shutterstock

Lidové noviny propočetly, kolik si k ceně nakoupeného zboží připočítává pět desítek nejznámějších maloobchodních řetězců v Česku. Nejvíce si přirážejí právě obchody s oblečením. Jmenované firmy tak překvapivě překonávají i luxusní značky, jako je Louis Vuitton nebo Prada.

Marže českých obchodníků

Marže českých obchodníků (spotřební zboží)

INFOGRAFIKA – klikněte pro zvětšení

Co je to marže?

Marže je pojem používaný ve finanční analýze, který vyjadřuje rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou na zboží nebo službě. Marže obchodníka není zisk. Zisk je marže snížená o náklady spojené s prodejem zboží či služby, jako například mzdové náklady, nájemné, elektřina atd.

Analýzu marží obchodníků čtěte v pátečním vydání LN. Najdete ho v archivu.

Autoři: ,

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Mohlo by vás zajímat