Spor trval sedm let, rozhodnutí Nejvyššího soudu je definitivní. V pátek o tom informoval server Aktuálně.cz. KMV ale v srpnu uspěly u Nejvyššího soudu, který potvrdil, že obsah reklam byl nekalou soutěží, řekla mediální zástupkyně KMV Bibiana Beňová.
PSALI JSME: |
Předmětem sporu se staly reklamy, které upozorňovaly na rizika spojená s nadměrným příjmem hořčíku a zdůrazňovaly vyvážené složení minerálky Korunní. Podle KMV reklamy poškozovaly značku Magnesia, firma proto požádala soud, aby vysílání spotů zakázala.
Soud žádosti vyhověl a dalších sedm měsíců se reklama nevysílala, pak však soudci předběžné opatření zrušili. Výrobce Korunní škodu způsobenou zákazem reklamy vyčíslil na 440.000 korun a KMV zažaloval.
Vrchní soud v Praze žalobě částečně vyhověl a rozhodl, že KMV musí zaplatit polovinu částky. Podle soudců byl sice výrobce Korunní poškozen, ale firma mohla natočené spoty využívat i nadále. Obě společnosti se odvolaly, Nejvyšší soud však jejich námitky neuznal a rozhodnutí potvrdil.
Chybné rozhodnutí soudu?
Podle mínění KMV je ale žaloba, která se domáhala náhrady za neodvysílané spoty, důsledkem chybného rozhodnutí soudu z roku 2005, které umožnilo nárokovat částku, ačkoli se firma chovala v rozporu se zákonem.
"KMV nicméně vítají, že po letech rozsáhlých soudních řízení byla spravedlnost nalezena a že bylo uznáno, že dehonestování produktu a obchodní značky konkurenta je nekalosoutěžní praktikou. Úhradu částky 220.115 Kč KMV považují za jakousi daň spravedlnosti," uvedla mediální zástupkyně KMV Beňová.
Rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR budou KMV respektovat. Spor o obsah reklamy ale ještě neskončil. KMV v září uspěla u Nejvyššího soudu, který nařídil Vrchnímu soudu v Praze, aby se žalobou KMV na údajně nekalou soutěž ze strany Karlovarské Korunní znovu zabýval.