Středa 27. ledna 2021svátek má Ingrid -4 °C oblačno Předplatné LN

Diskuse k článku

Adeptů přibývá. Kdo získá Sexistické prasátečko?

Polonahá krasavice a nabídka stavby lešení nemají zdánlivě nic společného. Ale když se ocitnou společně na jednom billboardu a přidá se k tomu dvojsmyslná věta "Postavíme vám ho všude!", je na světě další z řady sexistických reklam. Která z nich získá titul Sexistické prasátečko roku?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brodský 26.5.2011 0:07

Nebezpečí feminismu je nerozumně podceňováno.

Filosofie feminismu(ať již je zastávánA MUŽI ČI ŽENAMI) představuje vážnou formu sociálně psychologického šílenství, která vede spolehlivě k poklesu schopnosti biologické reprodukce druhu homo sapiens ve všech společnostech, které jsou pod významným vlivem pozdně křesťanské civilisaci.

Organizátoři soutěže o sexistické prasátečko by si zasloužili cenu v soutěži o feministické prase.

 

V. Klíma 26.5.2011 0:19

Re: Nebezpečí feminismu je nerozumně podceňováno.

Hlavně je to totalitní ideologie jak vyšitá. Jak správně podotkla Hužvárová, ve feministických materiálech stačí vyměnit slovo "muži" za slovo "Židé" a rázem se z nich stanou rasistické pamflety, za které by se nemusel stydět ani Goebbels.

K. jiří 25.5.2011 9:10

Něco ni vadí víc.

Údajně sexistické reklamy mi tolik nevadí.Podstatně víc mi vadí reklamy na minerální vody v podání Krause,které nejsou ani vtipné,ani vkusné.Reprezentují skutečnost,že za peníze udělají naši "umělci" vše.I božský Kája tvoří trapnost.

L. Chládek 20.5.2011 15:01

Jsem velmi překvapen,

jakou debatu toto téma může rozvířit.

V. Klíma 18.5.2011 20:54

Bizarní

Bizarní je, že tyto ženy - (potenciální nebo skutečné) matky nejsou proti billboardům s nahotinkami kvuli zdravému vývoji dětí, ale kvuli tomu, že (polo)nahá žena údajně uráží ženskost.

Až tak daleko může člověk dojít, nechá-li se ovládnout ideologií bez rozumu.

J. Malinovský 18.5.2011 20:09

Reklama pro Nesehnutí

Většina z těch reklam je dost hloupých, něco je i trochu vtipné, čímž se ty reklamy neliší od jiných reklam. Dělat z toho ale politickou agitku a špatně skrávanou reklamu formou článku pro Nesehnutí a jeho pokřivené vidění světa mi přijde ještě zhovadilejší než ty reklamy.

J. Kárník 1.6.2011 8:51

Re: Reklama pro Nesehnutí

...naprost7 souhlas...

K. Halama 18.5.2011 12:42

Umělá kampaň korektníků

Nic jiného to není! V Bruselu u stolu sedí feminististky a ostatní sociální inženýři a plánují. A co plánují je nepřirozené, hnusné. Už samo stvoření obludného výrazu "sexismus"!! To je pravá prasárna, ostatně jako vše dirigované shora dolů... Genderismus a podobné umělé hovadiny...

K. Halama 18.5.2011 12:44

Re: Umělá kampaň korektníků

Tím chci mj. říci, že se podobné primitivní převýchovné "soutěže" nezůčastním a že s těma reklamama souhlasím a neuráží mě. Některé jsou dokonce vtipné a líbí se mi.

M. Kozák 18.5.2011 11:11

Proč není na reklamách uvedeno jméno

toho "avantgardního" autora, který toto dílo stvořil a jméno firmy, která tento bilbord provozuje? To se za své geniální výtvory stydí? Co to dát do zákona?

R. Langer 18.5.2011 12:10

Re: Proč není na reklamách uvedeno jméno

Jo, to je výborný nápad, autora některých předvolebních plakátů bych docela rád poznal. Ale to asi neprojde... :-D :-D :-D

Z. Veselý 18.5.2011 10:52

Nemám problém

Ty reklamy jsou úplně v pořádku.

Ty slečny na těch billboardech za to přece dostaly zaplaceno. Ostatním do toho nic není.

Slečna, co se chce předvádět, ať se předvádí. A slečna, co se předvádět nechce, ať se nepředvádí. Ale ani jedna ať neradí té druhé, co má dělat.

D. Šimáček 18.5.2011 10:26

:D

je zajímavé, že proti takovýmto reklamám brojí osoby, které ani vzdáleně ty modelky nepřipomínají :) 

D. Švik 18.5.2011 9:29

Nesehnutí ?

Já jen doufám, že si na sebe vydělávají sami. Že to není nějaká podělaná neziskovka, které její bláboly platím z daní

J. Malinovský 18.5.2011 20:13

Re: Nesehnutí ?

Jistě, že tyto (ne)ziskovky jsou obvykle spolufinancovány z veřejných prostředků. Jen by mě zajímalo, jaký by byl kravál, kdy se pravicová vláda začala v dotační politice chovat vstřícně i vůči pravicovým organizacím a dotace na svou agitku by dostaly peníze Vlastenecká fronta, Občanský institut, Institut svatého Josefa, Akce DOST a podobné spolky. To by bylo v masmédiích keců o zneužívání daní občanů...

V. Klíma 18.5.2011 21:00

Re: Nesehnutí ?

To je dávno známá věc, že boj o mediální prostor dávno vyhrálo několik málo preferovaných menšin, které pod heslem "rovnosti" získávají na úkor ostatních menšin i většiny prakticky každou výhodu, kterou si umanou.

Že spolu různé skupiny soupeří považuji za přirozené, ale utra křivárna je pro mě, když k tomu některé z nich zneužívají hesla o "rovnosti".

j. kříž 18.5.2011 8:45

mě se ty zadky a kozovníky líběj

M. Hanko 18.5.2011 7:43

nálepka

Já na těch reklamách nevidím vcelku nic špatného, ... ostatně, jestlipak "nesehnutí" protestuje taky proti různým mužům-modelům ve spodním prádle i bez něj, s vyrýsovanými břichy a svaly a neopomenutelným sexuálním nábojem, kterými se hemží časopisy pro dámy? Já nevidím problém ani v tomto, ani ve spoře oděných slečnách v reklamách.

Diskriminovat někoho znamená vylučovat ho odněkud, většinou na základě předsudků (rasových, genderových). V případě spoře oděných slečen v reklamách samozřejmě o žádnou diskriminaci nejde, nikdo nikoho od nikud nevylučuje. Jde o klasickou nálepku, průhledný trik: všichni víme, že "diskriminovat někoho" je špatné, a když se řekne že spoře oděné slečny v reklamách jsou diskriminační, hned je důvod postavit na tomto "diskriminačním nešvaru" trapnou soutěž o sexistické prasátko.

Přitom by mělo být jasně zdůvodněno, V ČEM je to špatně. Údajně to navozuje dojem, že ženy jsou JEN objektem sexuálního zájmu, zatímco ony jsou i manažerky. To je samozřejmě zcela nesmyslná úvaha: Jistěže ženy jsou často manažerky a intelektuálky, ale současně jsou i objektem sexuálního zájmu - a je to dobře že jím jsou. Stejně jako ti opálení svalovci s vyrýsovanými břichy.

J. Stejskal 18.5.2011 10:16

Re: nálepka

Je to pravda. Reklama je jako hudba. Dělí se jen na dobrou a blbou. Pravdou je, že většina těchto výtvorů je jen blbá, ale ono toho blbého je kolem nás tolik, že je to jedno. Mimo to ženský prodávají co mají od stvoření světa. Jen ty z těch sdružení sufražetek si myslí, že ne. A většinou jen proto, že jsou dost ošklivé. Je to hodně zjednodušené, ale je to tak.

V. Vlach 18.5.2011 5:53

Čistému vše čisté,východní Evropo.

T. Chýlová 18.5.2011 14:19

Re: Čistému vše čisté,východní Evropo.

Pokud vám na reklamách tohohle typu nepřijde vůbec nic divného, tak je to hodně smutné. Jde tady o to, jak je prezentováno ženské nebo mužské pohlaví (u nás většinou ženské), jaký důsledek to pak má, jak jsou ženy vnímány (pouze jako sexuální objekt atd.). Má to mnohem větší dopad, než se na první pohled může zdát. V západních zemích by takové reklamy byly absolutně nepřijatelné, tady je to bohužel na denním pořádku, a ještě to všem přijde OK.

Jo a doporučuju přečíst si něco o významu slova feminismus, protože jak se zdá, velká část lidí si pod tímto slovem stále představuje nějakou pošahanou hysterickou ženskou, ale už jaksi nevidí spojitost mezi feminismem a např. volebním právem. Málokterá žena může říct, že není feministka, leda že by nechtěla mít základní lidská práva.

J. Malinovský 18.5.2011 20:47

Re: Čistému vše čisté,východní Evropo.

Podívejte, pokud tam někdo nezobrazuje otevřené porno ne veřejnosti, nenavádí k zneužívají dětí, nezobrazuje různé nechutnosti (což pro mnohé lidi se smyslem pro morálku je třeba homosexuální styk, mezirasový sex, incest, sex se zvířaty atd.) či něco podobného, ať dělá, jak sám za vhodné. Vemte si třeba ten "vítězný plakát" majitele bordelu. Myslíte se, že by klientelu efektivně oslovil obrázkem manažerky, starší paní v kavárně či údernice v dole? Možná nějakou specifickou skupinu zákazníků ano, ale asi sama uznáte, že by to nebylo to pravé ořechové...

    

Ano, muži a ženy mají své specifické role a je pochopitelné, že se to odráží i v každodenní realitě, včetně celkově pokleslé oblasti reklam. Někdy jde o biologické předurčení, jinde zkrátka o statisticky častější výskyt, o kterém můžeme dumat, do jaké míry je dán sociálně a do jaké biologicky. Zkrátka menstruaci mají jen ženy, na rodičovské jsou většinou ženy, stejně jako častěji rodině nakupují různé jogurty. Plešatění trápí převážně muže, auta jsou také převážně mužskou doménou, stejně jako muži více než ženy chodí do hospod. Ano, reklamy pracují se zkratkou, parodií, zjednodušením atd. Myslím si, že se o malé dítě postarat dokáži, ale nikterak mě osobně ani, abych použil to strašné slovo "genderově", neuráží reklamy s nešikovnými muži, kteří to nedovedou.

V. Klíma 18.5.2011 21:14

Re: Čistému vše čisté,východní Evropo.

"Málokterá žena může říct, že není feministka, leda že by nechtěla mít základní lidská práva"

To je dobrá demagogie (nebo možná ani sama nechápete, co feminismus znamená). Feminismus nebojuje za žádná ženská práva, ale za preferenci žen v různých (hlavně vedoucích a dobře placených) pozicích a hesla o rovnosti k tomu jen zneužívá jako velmi účinný nástroj.

Z. Sekerák 18.5.2011 23:50

Re: Čistému vše čisté,východní Evropo.

To sa vam prisnilo.

M. Pustinová 20.5.2011 14:21

Re: Čistému vše čisté,východní Evropo.

Souhlasím s Vámi. Jednak myslím, že se to mnohých žen skutečně dotýká (já sama jsem s takovým zobrazováním ženy ve veřejném prostoru měla v pubertě, kdy si člověk vytváří vlastní identitu, problémy).

Za 2. mi to přijde i kontraproduktivní - ačkoliv si člověk všimne obrázku, nevybaví si pak mnohdy jméno firmy, na kterou reklama byla. 3. Také mi přijde, že jsou obrázky mnohdy stažené z internetu a je to tedy i protiprávní. Např. foto Jennifer Love Hewitt:) 4. Když to trochu rozšíříme - média a reklama vytvářejí vlastní realitu a bohužel ji často vytvářejí muži, takže se nelze divit, že žena je zejména zobrazována v sexuální rovině. Lidé však zpracovávají mnohé informace automaticky a tak se může stát, že to budou brát za skutečnou realitu a vnímat tak sebe sama - na místo tradic a příběhů s dobrými vzory nastupují "příběhy", které jsou hnány ziskem, sledovaností a pod. a působí na to nejnižší v nás.

Pro některé diskutéry: neredukovat feminismus na jeho radikální směr a myslím, že oblíbeným stereotypem nevzhledné zapšklé feministky (kdo ji kdy viděl?:) urážíte samotný termín diskuze (přetřásat, zkoumat, věcně rozebrat).

K. Šrajerová 20.5.2011 16:09

Re: Čistému vše čisté,východní Evropo.

Základní lidské právo je právo na život. To jsme měly i před nástupem feminismu. Většina "příkoří" pochází z náboženství a to můžete feminismem mlátit sem a tam a těžko třeba muslimkám sundáte závoje. Ženy za ta století úšly dlouhou cestu a feministky se je teď mermomocí snaží dostat zpátky na úroveň mužů? Já v tom žádné zvláštní výhody nevidím.


Veganství a vegetariánství je na vzestupu a je to dobře, říká lékař Jan Gojda

Jan Gojda, vedoucí Oddělení klinického výzkumu Centra pro výzkum diabetu,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Lékaři bývají obvykle k dietám všeho druhů skeptičtí. Nejinak tomu bylo v případě vegetariánství a veganství. Výhradně...

Malý stěhovák pro rodinu. Měřili jsme, který kombík je ten nejlepší

Velký srovnávací test kombíků: Opel, Renault, Kia | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Ve velkém testu jsme srovnali tři kompaktní kombíky, které mohou být alternativou populární octavie. Navíc nejsou tak...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...