Neděle 5. července 2020Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje 13 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Anticenu Sexistické prasátečko získal klub Darling. Ve hře byla i ODS

Fotografií dámského přirození zve k návštěvě Cabaret Darling | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fotografií dámského přirození zve k návštěvě Cabaret Darling | foto: Nesehnutí

PRAHA Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti i poroty vysloužila reklama na erotický klub Cabaret Darling. Na dalších příčkách se umístily reklama brněnského Vysokého učení technického a ODS Praha 8.

Novinářům to v pátek oznámili pořadatelé soutěže, jejímž účelem je upozornit na stereotypní a sexistické zobrazování mužů a žen v reklamě.

„Snažíme se tyto stereotypy nabourávat a dělat si z toho trochu legraci,“ uvedla Petra Havlíková z pořádajícího hnutí Nesehnutí.

Anticena se letos uděluje posedmé. O nominacích, jichž se tentokrát sešlo 96, rozhoduje veřejnost i dvanáctičlenná porota složená ze zástupců genderové oblasti a reklamní i mediální osobnosti. Porota nehodnotila provedení, ale především obsah, upozornil Martin Charvát z agentury Konektor.

Vítězem obou hlasování se stala reklama erotického klubu Cabaret Darling, který se prezentoval na pánských pisoárech explicitním vyobrazením ženského pohlaví. „Reklama je perverzní. Porušuje princip slušnosti až v takové míře, že je to neobvyklé,“ uvedl Pavel Horňák, který je profesorem reklamní etiky na Slovensku a spoluzakladatelem slovenské Rady pre reklamu.

ODS. Jsou sexy
Pivovar Vilém chytře využil dvojsmyslu ve slově patnáctka

Na druhém místě u veřejnosti i poroty skončilo propagační video Vysokého učení technického v Brně. „Krásně natočený klip, který popírá všechny hodnoty, na kterých by univerzita měla stát. Absolvent má všechny předpoklady stát se pánem tvorstva, bezohlednost a dravost jsou prezentovány jako hlavní cíle vzdělávání,“ uvedla porotkyně Lucie Jarkovská z katedry sociologie Masarykovy univerzity.

Cabaret Darling zve na návštěvu obrázkem dámského přirození

Vítězný výtvor od Cabaret Darling

U poroty se vysokoškolské video dělí o druhé místo s reklamou místního sdružení ODS Praha 8, které v hlasování veřejnosti skončilo třetí. Politická strana v této reklamě lidem vzkazovala, že „Jsou sexy!“. „S nominovanými se snažíme více komunikovat. Ozvali se nám dokonce z tiskové kanceláře ODS s tím, že tato reklama není jejich oficiální a distancují se od ní. To oceňujeme,“ uvedla Havlíková. Na třetím místě v hlasování poroty skončila reklama na koupelny Sapho, v níž se rovněž objevilo nahé tělo, které nijak nesouviselo s inzerovaným produktem.

Do soutěže Sexistické prasátečko reklamy letos přišlo téměř tři tisíce hlasů. Podrobnosti k anketě jsou na webu www.prasatecko.cz.

Neurolog: Alzheimera a parkinsona může ovlivnit strava. Opatrně s mléčnými výrobky

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jako jeden z mála na světě dokáže vyčíst z ultrazvukových snímků riziko Parkinsonovy, Alzheimerovy a dalších chorob....

Virus se mění pod rukama. Přírodní izoláty se tak nechovají, vysvětluje Peková

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Do povědomí širší veřejnosti se molekulární bioložka a viroložka Soňa Peková z laboratoře Tilia dostala pro své neshody...

Vlci útočí. Rodina z Beskyd se bojí o dcery i o turisty

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klidný život rodiny žijící v beskydské obci Hrádek blízko Jablunkova, změnil útok vlků. „Sedmiletá dcera ráda chodí se...