Čtvrtek 4. června 2020svátek má Dalibor 9 °C přeháňky až bouřky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Média

Anticenu Sexistické prasátečko získal klub Darling. Ve hře byla i ODS

Fotografií dámského přirození zve k návštěvě Cabaret Darling | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fotografií dámského přirození zve k návštěvě Cabaret Darling | foto: Nesehnutí

PRAHA Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti i poroty vysloužila reklama na erotický klub Cabaret Darling. Na dalších příčkách se umístily reklama brněnského Vysokého učení technického a ODS Praha 8.

Novinářům to v pátek oznámili pořadatelé soutěže, jejímž účelem je upozornit na stereotypní a sexistické zobrazování mužů a žen v reklamě.

„Snažíme se tyto stereotypy nabourávat a dělat si z toho trochu legraci,“ uvedla Petra Havlíková z pořádajícího hnutí Nesehnutí.

Anticena se letos uděluje posedmé. O nominacích, jichž se tentokrát sešlo 96, rozhoduje veřejnost i dvanáctičlenná porota složená ze zástupců genderové oblasti a reklamní i mediální osobnosti. Porota nehodnotila provedení, ale především obsah, upozornil Martin Charvát z agentury Konektor.

Vítězem obou hlasování se stala reklama erotického klubu Cabaret Darling, který se prezentoval na pánských pisoárech explicitním vyobrazením ženského pohlaví. „Reklama je perverzní. Porušuje princip slušnosti až v takové míře, že je to neobvyklé,“ uvedl Pavel Horňák, který je profesorem reklamní etiky na Slovensku a spoluzakladatelem slovenské Rady pre reklamu.

ODS. Jsou sexy
Pivovar Vilém chytře využil dvojsmyslu ve slově patnáctka

Na druhém místě u veřejnosti i poroty skončilo propagační video Vysokého učení technického v Brně. „Krásně natočený klip, který popírá všechny hodnoty, na kterých by univerzita měla stát. Absolvent má všechny předpoklady stát se pánem tvorstva, bezohlednost a dravost jsou prezentovány jako hlavní cíle vzdělávání,“ uvedla porotkyně Lucie Jarkovská z katedry sociologie Masarykovy univerzity.

Cabaret Darling zve na návštěvu obrázkem dámského přirození

Vítězný výtvor od Cabaret Darling

U poroty se vysokoškolské video dělí o druhé místo s reklamou místního sdružení ODS Praha 8, které v hlasování veřejnosti skončilo třetí. Politická strana v této reklamě lidem vzkazovala, že „Jsou sexy!“. „S nominovanými se snažíme více komunikovat. Ozvali se nám dokonce z tiskové kanceláře ODS s tím, že tato reklama není jejich oficiální a distancují se od ní. To oceňujeme,“ uvedla Havlíková. Na třetím místě v hlasování poroty skončila reklama na koupelny Sapho, v níž se rovněž objevilo nahé tělo, které nijak nesouviselo s inzerovaným produktem.

Do soutěže Sexistické prasátečko reklamy letos přišlo téměř tři tisíce hlasů. Podrobnosti k anketě jsou na webu www.prasatecko.cz.

Premium

Bubeník z Mandrage: Víťa sebral odvahu, kterou nikdo z nás nenašel a rozsekl to

Matyáš Vorda | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Na bicí hraje od svých devíti let. V deseti s kamarádem Víťou Starým založil kapelu Mandrage, která se za devatenáct...

Premium

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Premium

Leoš Mareš: Není to jen o talentu, ale o schopnosti si peníze udržet

Leoš Mareš by mohl získat titul syn roku. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Krach, zhroucení, deprese, obavy o budoucnost a pátrání po smyslu vlastní existence. To jsou emoce, které v těchto...

Hledáme 80 testerek: Vyzkoušejte s námi tapiokový puding od Dr. Oetker
Hledáme 80 testerek: Vyzkoušejte s námi tapiokový puding od Dr. Oetker

Vyzkoušejte s námi lahodný, bezlepkový tapiokových puding Dr. Oetker. Stačí se zaregistrovat jako testerka a do komentářů odpovědět na otázku.