3. května 2019 13:12 Lidovky.cz > Byznys > Média

Soukup dostal za pořad Moje zprávy pokutu 200 tisíc. Tendenční, odůvodnila postih rada

Jaromír Soukup a jeho zprávy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jaromír Soukup a jeho zprávy. | foto: TV Barrandov

Praha Společnost Barrandov Televizní Studio dostala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) pokutu 200 tisíc korun za tendenční a nevyváženou reportáž v pořadu Moje zprávy z loňského listopadu. Rada to uvedla v tiskové zprávě. Vyjádření Barrandov TS se zjišťuje.

Reportáž Ryba smrdí od hlavy se zabývala státními zakázkami pro agenturu Dorland. Mimo jiné šlo o zakázku na kampaň „Ryba domácí“ pro podporu spotřeby domácích sladkovodních ryb od ministerstva zemědělství. Podle rady obsahovala tvrzení ohledně problematických zakázek, jež byla předkládána jako fakta, přičemž zainteresované osoby a subjekty nedostaly prostor se k těmto domnělým faktům vyjádřit a celý případ byl prezentován jednostranně bez zařazení jakéhokoliv relevantního opozitního vyjádření. Zástupci Dorlandu si na reportáž u rady stěžovali hned po jejím odvysílání 20. listopadu.

„Pořad prezentoval jasný, předem stanovený postoj a jako takový jej lze považovat za předpojatý a snažící se ovlivnit postoje diváka ve prospěch záměrů tvůrců. Provozovatel tedy neposkytl objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů,“ uvedla rada.

Moje zprávy uvádí majitel televize Jaromír Soukup, který se postupně objevil jako moderátor ve více než desítce pořadů.

ČTK

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!